tisdag 2 september 2008

Kalaaas!

Lugn dag på jobbet. Lite svara i tel och lite maila. Jag mår bra av blandningen, men skulle alla gånger föredra mail hela dagar om jag fick välja.

Igår köpte jag en ny jacka - svart trenchcoat - som är snygg till allt och går att dubbla som blottarjacka. Haha.
Provkörde den i dag. Bara den får softa till sig lite blir den perfekt.

Efter jobbet bar det av till msM som firade sin 25-årsdag idag. Hon bjöd på mycket lovely landgångar och vi drack skumpa som hon fått av H.
Jag tror att även resten av gåvorna föll i god jord.

Största stjärnan ikväll eller den som fick mest uppmärksamhet måste dock har varit Shira - raggdollskissen. Hon bet oss i tårna och lekte med godis- och presentpapper och bara trivdes.

Jag klädde om på jobbet innan jag for till msM. Även om det inte såg ut så så känns det trots allt lite fånigt att sminka upp sig i ett öppet kontorslandskap, men som tur var hade de flesta slutat redan. :o) Jag blev piffig i alla fall, så det var kanske värt det. (Kjol till trenchcoat=nice!)

Bror fyller oxå år idag. Skickade ett litet grattis-sms som jag hoppas han fick.

Har börjat så smått att läsa Arn-böckerna nu. Har inte direkt läst något sedan senaste Harry Potter tror jag...ev. att jag läste/lyssnade på Den Gyllene Kompassen efter det...vet inte.
Har bara hunnit något kapitel, men det verkar lovande.

Guillou skriver väldigt målande och verkar ha en fascination för ord. Det gör att det blir roligt tungvrickande att läsa, men lite invecklat oxå. Jag är inte orolig dock, förstår kontentan. Det är inte så att jag själv drar mig för snirkliga meningar och ord som inte alltid är kutym. ;o)

--------------

"Att verkligen kunna handskas med orden fordrar en nästan apotekarmässig avvägingsförmåga. Det är ju också så att poesin ligger mellan dem, inte i dem."

//Gunnar Ekelöf

--------------

Som en bonus idag hittade jag en artikel om skrivregler för nätet på Aftonbladet. Enjoy!

Inga kommentarer: