söndag 10 juni 2007

Varmt som i ****, tacka Gud för det!

Vi svenskar är av det klagande folkslaget. Regnar det klagar vi. Snöar det klagar vi. Är det kallt och torrt klagar vi och är det sol och väldigt varmt klagar vi. Gräset är grönare på andra sidan och allt är jagande efter vind....eller inte vind.

Tänkte att jag personligen skulle försöka att bryta trenden.

Som idag och igår har det varit ca 30 grader i luften. Jag har svettats innomhus, utomhus och mitt i mellan. En kort stund i duschen och på den nya spårvagnen var det helt ok temperatur. Jag har brännt mig och fått huvudvärk av uttorkning.
Men jag kan ta det. För nu är det sommar. Vi ska passa på att njuta av de här ca tre-fyra månaderna. Resten av tiden går vi omkring som små grå möss. På sommaren är vi färgladda, fina...eh..tja oftast kräftor...kokta kräftor... Åtminstone såg jag en hel spårvagn full igår, på väg från stranden. ;o)

Vad jag vill säga är. Bestäm dig för en årstid och klaga på resten. Jag väljer sommaren. :o)

PS. På torsdag bär det av till Egypten. Kommer att bli så varmt och svettigt. Jobbigt! (man får klaga på vädret i andra länder!....eller är det rasism av något slag?) :o) Och en sak till. Jag har badat i havet!!! DS.

---------------------------------------------------

Dagens ordspråk:

"Idel solsken gör öken"
/Arabiskt ordspråk

Inga kommentarer: