onsdag 22 augusti 2007

Det blev en flicka!

Igår fick min bror och hans sambo en flicka på 48 cm och 3050g. Mitt första syskonbarn. Så nu har jag även titeln Faster! En till roll att spela.

I gymnasiet då jag gick BF fick vi uppgiften att tänka över de olika roller vi har och tänka efter hur man uppför sig olika i de olika rollerna. Som tex syster, dotter, barnbarn och vän. Så nu måste jag lägga upp en plan för hur jag ska vara som faster.

Jag tänker till att börja med skämma bort barnet vid varje tillfälle som ges och sen vill jag nog ses som den coola fastern. :o)

Har ni tänkt på at de coola släktingarna är oftast de mest struliga eller de som alltid är singlar och oftast barnlösa själva. Sen är de inte sällan väldigt självständiga människor, som mest troligt har några psykiska eller fysiska problem som gör att den coola fasaden slocknar eller att de dör tidigt. Jag är inte så strulig.

Bara en reflektion. Kom gärna med motsägelser.

1 kommentar:

Anonym sa...

hoho! tänk, jag kände det på mig, att du hade uppdaterat! knips, grattis och kram till den nya fastern!!

vis av erfarenhet (har fem stycha själv) kan jag säga att syskonbarn är det bästa som finns, (förutsatt att man är just singel och barnlös, tänk' jag mig!) framförallt blir man den vuxna som alltid har tid för dem...

var dig själv så kommer bäbisen att gilla dig stort, garanterat!