fredag 30 maj 2008

Magsjuka och vänner.

Så var det över för denna gång. Hoppas jag. Magsjukan. Min första riktiga magsjuka/maginfluensa på ca 10-15 år! Kommer i alla fall inte ihåg att jag haft det på många många år. Badade i en taskig insjö för några år sedan och spydde p.g.a. det, men det var inte riktigt samma. Tyckte t.o.m. att det var värt det, jag hade ju fått bada. :o)
Jaja, nu vet jag i alla fall varför jag fick magont mitt i träningen här om dagen. Inget fel på min kondis! (eller jo, men inte så att den avbryter ett pass).

Efter denna erfarenhet har jag ett tips till alla blivande magsjuklingar - vätskeersättning! (tex Resorb)

Sen vill jag tacka Mogg som köpte mat till mig! Puss! Du är super!

Förutom ett h-vetiskt illamående så är det tråkigaste med hela sjukhistorien att jag
missade teamdagarna med jobbet. I skrivande stund har de säkert party på nått vandrarhem eller liknande och festar bort natten utan mig...suck...jaja, en annan gång.

-------------

"Ett gram sjukdom känns mer än hundra kilo hälsa."

//Ordspråk från Ryssland

-------------


Tanke

Bekanta känner man flyktigt. En vän är någon du släppt in i själen. Någon du tycker om.

Har tänkt på hur tråkigt det är med vänner som utnyttjar och de som stjäl vind.
Det är tråkigt då man märker att det är ensidigt, obalans i en vänskap. En vän som utnyttjar när det går och umgås/hör av sig då det tjänar ett syfte.

Jag säger inte att jag i mitt liv varit helt oskyldig till detta själv, men jag har försökt avsluta dessa situationer snabbt då inte heller jag mår bra av det. Jag förstår hur lätt det är att utnyttja när man känner att det går. Jag kan oxå se att jag själv låtit mig utnyttjas av rädsla för ensamhet.

Tror dock att vissa inte märker själv att de gör detta.

Så till alla er där ute som läser detta. Ta er en funderare på om ni utnyttjar eller låter er utnyttjas och försök få/skapa balans.

Går det inte är det kanske lika bra att avsluta det hela för bådas skull.

-------------

"En god vän utvecklar din karaktär, leder din själ mot ljuset, och ger dig kärlek för att kunna älska mer."

// Norskt ordspråk

Inga kommentarer: