tisdag 27 maj 2008

Schlager, träning och IKEA!

Upprörd över schlagern har jag inte bemödat mig om att skriva något tidigare. Nu har jag gått igenom hela sorgeprocessen (jag är snabb) och är vid bearbetningsfasen. Då passar det att skriva några ord...eller ett: katastrof!
Vad hände? Var Perelli dålig? Var låten dålig? Vad var det som alla andra i Europa hörde och såg som inte vi gjorde? Ok, lite partisk är jag kanske, det kanske inte var världens mest fantastiska låt, men såååå dålig var den inte att vi förtjänade en 18:e plats! Kanske dags att vi lämnar tävlingen om vi inte platsar längre... Eller fler deltävlingar. Eller dela Europa i två...öst och väst och sedan får alla ta fram fem låtar var och sedan får man inte rösta på sitt block. Vore mest rättvist...eller? Något måste göras i alla fall. Från vår sida eller från tävlingens sida.

Inte blev det bättre av att jag mådde piss denna schlagerkväll. Var hos fröken M på lite party. Fröken L var där också. Hann inte dricka ett glas vin förrän jag kände migrän smyga på. Bajs! Men jag hade så kul jag kunde under omständigheterna. :o)

--------------------

Har köpt träningskort på Friskis & Svettis! Vet inte om jag nämn det förr, men igår var jag på första träningen. Ett jympapass medel. Jag höll på att döööö! Har testat samma en gång innan jag köpte kort, men den här gången var det värre. Har dock som ursäkt att jag bara ätit en macka 2 timmar innan träning och att jag mått dåligt ett par dagar. Hoppas det var orsaken i alla fall. Men jag kämpar på! På torsdag blir det samma pass!

---------------------

IKEA! Detta förlovade land! Var dit i helgen igen. Köpte lite extra hyllor till min lilla Billy-bokhylla. Blev nice!
Har nog bestämt mig för att köpa den mörkturkosa soffan från Kramfors. Blir trevligt i mitt annars så bruna och beiga rum.

---------------------

"Visst finns det något som heter tur. Hur skall vi annars kunna förklara våra ovänners framgångar."

//Jean Cocteau

Inga kommentarer: