torsdag 8 maj 2008

Underbara dag!

Har haft en helt fantastisk dag idag!

Med solsken och 23 grader i solen började min dag. Det blev sommarkläderna på (med en jacka för säkerhets skull). Inte mycket att göra på jobbet. Mellan 5-15 minuters väntetid på att det skulle komma samtal. Underbart! Härligt då också att jag har så mycket trevliga kollegor att tjabba med under tiden jag väntar.

Eftersom det var så lite som hände fick jag sluta 1,5 timme tidigare. 17.30 slutade jag och tog en härlig promenad in mot stan. Fröken M slutade tidigare än jag och hade åkt hem, men vi hade planerat att äta middag på stan ihop. Så jag lallade runt där och testade skor och kladdade ner händerna med massa glittrande ögonskuggor (köpte några till slut oxå och ett fint champangefärgat nagellack) medan jag väntade på henne.

När hon sedan dök upp åkte vi till Vasaplatsen och gick sedan på jakt efter någonstans att äta. Efter en timme och mycket promenerande (24234 steg idag!) hittade vi en restaurang i Haga som inte var fullproppad av soldyrkande människor. Det blev dyr gourmethamburgare och en öl. Efter ett par timmars trevligt pratande och ätande drog vi oss hemåt.

Så very nice dag! Ingen stress och massa sol! Lycka!

----------------

"För mycket av det goda kan vara underbart!"

//Mae West

Inga kommentarer: