tisdag 24 april 2007

En oväntat bra helg!

Jag var helt beredd på en händelselös fri helg och ibland är det nästan värre än jobbiga sega arbetsdagar...bara nästan. :o) Men ack vad jag bedrog mig. Det blev full rulle istället.

Började faktiskt strax innan helgen med ett celebert besök som stannade i två nätter. M med pojkvän D skulle hit och fixa något i Gbg. Och eftersom alla mina bekanta är välkomna när som helst (i stort sett) så erbjöd jag sovplats. (Ok, de frågade och jag sa ja.)

Vi sov tre personer i dubbelsäng. :o) Jag tog ena sidan och de delade på den andra. :o) (Ja, men hallå, jag jobbade faktiskt en av dagarna och behövde min sömn....och faktiskt erbjöd jag dem en dubbelmadrass på golvet istället).

Så det var ju trevligt. Vi åt massor och såg film

Och sen på söndagen blev jag klippt av min vän F som hörde min desperation i rösten då jag ringde dagen innan. Hon dök upp för att hjälpa mig på sin rast. *kastar massa rosor och kramar åt hennes håll*

Passade oxå på att lägga på lite färg i håret. Och innan håret hade torkat var jag upp-piffad och på väg till nästa M och D. M fyllde år (och hade precis kommit tillbaka efter utlandsjobb på 8 veckor)och bjöd på tårta.
Jättetrevligt var det. Som vanligt gick jag sist där ifrån och hann bli bjuden på våfflor också. Hemgångshov....nääääää. :o)

----------------------

Dagens ordspråk:

"Ett liv utan vänner är som en lång väg utan värdshus."

Inga kommentarer: