tisdag 3 april 2007

Skellefteå vidare till Elitserien!!!

Jag är ju ingen stor sportfantast, det måste jag medge. Det beror MEST på att det inte finns något/några jag anser värda att heja på.

Jag är ju den där konstiga av syskonen som hellre sjunger än sparka boll. Som tycker att film är viktigare än live-matcher. Och som inte har någon aning om vem som står i mål i...ja i vilket lag som helst, men vet vilka alla skådespelare är, t.o.m. i filmer som jag inte ens har sett.

Men nu...nu...för andra året i rad kommer Skellefteå att spela i Elitserien. Så härligt! Jag såg inte så många matcher den här säsongen och kommer nog inte att se så många nästa heller. Men jag såg slutet på de två senaste och surfar ständigt in på nätet för att kolla status. Har t.o.m. stannat upp då tv visar sport på nyheterna.

Min far måste vara stolt! Haha.

Mamma är nog mest som jag. Vi hejar på håll medans vi läser våra fantasy-böcker.

Jag har ju bekanta som av nån underlig anledning befinner sig i båda världar. Mycket mysko människor. :o) Men de är bra att ha vid friidrottsevenemang som är kul att se. För jag glömmer från år till år alla regler och personer.

Tack och lov för mångfald!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch! Menar du att du har SETT delar av matcherna? du håller på att bli en sportfåne ;-)
Jag har hållit mig till att läsa resultaten på Text-Tv.

tjilla sa...

Aha! Men du har hängt med i alla fall! :o)
Text-TV....det var gammalmodigt! ;o)

Anonym sa...

Som jag sa tillo min arbetsledare förra veckan, vad då kvalserien HV71 är ju altid med i slutstriden så vem bryr sig egentligen.....