torsdag 3 juli 2008

En vecka i Skellefteå

Nu har jag varit i Skellefteå i ganska exakt en vecka (+ 2 timmar). Jag kom med planet 23.50 förra torsdagen. Jag flög med fingeravtryck. När jag lämnade bagaget lämnade jag även fingeravtryck och gick genom alla gate-ar resten av resan genom att använda fingret. Fascinerande. Haha.

Det är härligt att flyga. Har upptäckt att jag knappt är ett dugg rädd längre. Jag bokar alltid fönsterplats och sitter och beundrar utsikten hela resan. Det var otroligt vackert med solen i molnen. Jag hoppades på att vi skulle åka genom några moln. Vilket vi gjorde på plan nr 2. Lärde mig att det ger mest turbulens, så jag ska sluta hoppas på det, även om det inte är så farligt.

Medan jag på plan nr 2 mellan Sthlm-Skeå satt och grämde mig över att min fönsterplats var rätt över en vinge och att min sikt var skymd tjuvlyssnade på en liten pojke som satt och räknade stolsraderna. Han upptäckte att rad 13 fattades. Det har jag aldrig sett. Jag vet att hotell hoppar över våning 13, så det är väl ganska logiskt att plan gör det oxå. Fantastiskt vad vidskepliga vi är. :o)

När planet taxerade (eller vad det heter) på Falmarks flygplats såg jag stor och liten (mor och far)som spänt spejade i fönstret. Haha.Nice!
Enda gången vi direkt kramas är då vi kommer eller går efter längre uppehåll. Tänkt om jag aldrig lämnat Skeå, skulle vi ha kramats alls då???

Har haft fullt upp denna vecka, så ursäkta alla som jag inte kontaktat. Har shoppat med mor inför brors bröllop. Tre dagar var jag på stan hela dagarna...typ...ca 4-5 timmar åt gången. En gång själv. Passade på att luncha med Mac då. Han är den enda jag sällskapat med på kvällarna i veckan. Jag hann inte mer än till Stockholm tror jag så bestämde vi date till nästkommande dag.

Det är härligt att vara så önskad. Synd att Sverige är så långt och att jag inte vill tillbaka till Skeå än. Vi har i alla fall haft trevliga kvällar, bl.a. såg jag med andan i halsen på hur Mac, P och E byggde en ställning för att fixa taket. Ställningen är gjord av gammal virke och toppas av delar till den nya bron. Det verkar nu mera stabilt, men frågan är om den skulle gå igenom en säkerhetskontroll. Hoppas de inte dör då de fixar taket i alla fall. Det vore som tråkigt.

Nu sitter jag och väntar på att den del av familjen som sover (mor och far) ska vakna och att vi ska packa bilen inför resan till Finland, Kronoby och bröllopet.

----------------

"Hemmet är det ställe där de är tvungna att ta emot dig när du kommer."

//Robert Frost

----------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Det har ju ändå bara regnat här i stan enlig alla människor . Har inte tyckt det eftersom jag inte har semester