tisdag 24 juni 2008

Allt är fiiint!

Ok, jag vet att klockan är strax över ett och jag ska upp sju, men jag bara måste få blogga lite. För det slog mig att mitt upp i allt kaos som ibland är mitt liv och mitt ibland allt depp så finns det så mycket lycka!

Fick min soffa i Onsdags. Woho! Guld-D tog både emot den och hjälpte mig sätta ihop delarna sedan. Blev väldigt nice. Visade sig dock att ena ryggstödet inte var helt...suck. Måste kontakta IKEA. Tog glädjen från det.

På torsdagen upptäcker jag att jag har ett hål i en tand...eller kanske inte ett vanligt karieshål, men ett hååål! Ringer tandläkaren och får tid på måndag. Lyckas fixa ledigt från jobbet.

Dagen innan midsommarafton var piss, mådde piss-dåligt på morgonen. Mitt på dagen insåg jag att jag på midsommarafton skulle bli ensam. Anfall av depp på kvällen. Inte pga midsommarafton, men det var nog droppen.

Ca 21.30 knackar det på mitt fönster. Då jag inte alls var beredd på detta var jag redan halvt avklädd och fick i panik leta efter en tröja att sätta på innan jag kunde kika vad det var för galning som ville få min uppmärksamhet. Kanske inte det vettigaste att faktiskt hörsamma sådana knackningar den tiden, men det kunde vara viktigt....och jag var nyfiken.

Ibland hör Gud bön! Där ute stod K! Han som jag hade tänkt ringa och beklaga mig för pga depp. Jag sprang ut och nästan bar in honom - liten och lätt som han är, och sen är ju jag ganska stark...typ - haha.

Han och P var här för att fira midsommar i Varberg med O&A och han hade inget sagt för han ville överraska mig. Han bjöd med mig till Varberg, men de skulle sova där och jag hade katten. Trevligt att bli bjuden i alla fall. Fröken F hade faktiskt bjudit mig till en stuga någonstans i buschen tidigare, men samma där...sova och jag hade kisse.

Snabbade mig i alla fall att piffa till mig och hängde med K på en drink hos O. Det visade sig att de skulle ha litet party på lördagen också, så woho, jag fick fira lite till slut.

Midsommarafton bestod dock av tvätt, rester och någon konstigt egenmixad chokladsås. Missade att affären stängde så mycket tidigare.

På lördag blev det party som slutade rätt tidigt men Th satt här till ca 2. Vi testade kläder och pratade om forumet på kurvigheter.se, kolla in det ni som känner er manade.

Jobb på söndagen...ställde upp extra då jag trodde att det var fredagen som skulle bli sen.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Jag hade rätt, ingen karies, men dock en flisa som åkt bort från tanden. De gjorde en tillfällig lagning som jag ska kirra senare. Resten av tänderna var i gott skick, detta trots att jag inte varit på besök hos tandläkare på 4 år. Fick t.o.m. beröm för att de var så vita. Nice!


Men jag tror ensamma pissiga midsommaraftnar, tandvärk och dyl. gör att man blir mer ödmjuk och tacksam för resten som händer i livet - om man bara kommer ihåg det.

Just nu fast det är så sent tänker jag ta mig lite tid att klappa lite på den nya soffa, för även om den måste fixas är den underbart fin och skön. Min lägenhet är underbart fin, mina tänder är fina och jag går på semester på onsdag!

---------------------

"Lycklig är den som inte sörjer det han saknar, utan gläder sig över det han har."

//Demokrit

---------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Snacka om "ups and downs". Det ska inte vara för lätt att leva, då uppskattar man inte lyckan tillräckligt!
Kul att K kom och överraskade och att soffan blev fiiin!
:-D
Ikea brukar väl ordna hjälp om något är trasigt så snart är den nog fixad igen!