torsdag 5 juni 2008

Pollen!

Vad jag vet har inte pollen påverkat mig så mycket förr, men att det är det som plågar mig nu är det ingen tvivel om. Hur kan jag vet det? Jo, genom en liten enkel övning som kallas "öppna fönstret".
Det är oftast värst då jag är hemma. I kväll var det dock rätt bra. Det är varmt här nu (ca 30 grader dagtid och klibbigt på kvällar/nätter) så jag öppnade fönstret lite. Pang! Kli i ögon och tjock i halsen!

Det är andra pollenkänning jag har den här våren/sommaren. Har sett att gräs är det som släpper ut mest pollen just nu. Sist var det ek.

Jaja, bara en till sak att lägga till min redan känsliga mage, dåliga syn, dåliga hy, håriga kropp, tjocka kropp, nickelallergi, taskiga rygg....(är du fortfarande kvar och läser det här...jag kan hålla på lääääänge!)...svaga anklar (den var speciellt för Tiaz), fula tår, torra hy, taskiga naglar, spruckna läppar och klyvna hårstån......(fade out)

-----------------

"Du ska inte bekymra dig för din hälsa. Den försvinner av sig själv."

//Robert Orben

-----------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte pollen. Det är avgaserna i storstan!
Kom hem! *ropar*