måndag 9 juni 2008

Löneförhöjning!

Vi fick högre lön idag. Jag är rik! Eller tja...fick några till pengar per månad...jobbar jag kvar några år till kanske jag snart har "normal" lön enligt vad vi "ska" ha. Har läst tidningarna och enligt dem är vi kraftigt underbetalda. :o)

Men jag överlever...eller mer än överlever. Har man levt på soc i tre år av sitt liv och och studielån massa år innan det så är allt bonus!

Nu kanske man borde börja pensionsspara oxå. Nån som har något tips?

-----------

Hela kroppen kliar. Fick lite soleksem efter helgens bravader, men det var det värt. Hade kul!
Är dock lite less på solen nu och jag tycker synd om gräset. Det är gult nästan överallt! Vi har värsta torkan och i Kiruna snöade det i natt! Helt absurt!
Synd att det är så långt dit...annars vore det roligt att rulla i snön efter den här bastun. Haha.

-----------

"Den som har sol, måne och stjärnor ska inte klaga."

//Ordspråk från Sverige

-----------

1 kommentar:

Anonym sa...

+5 grader och regn har det varit här...
Inte snö i alla fall och det är jag tacksam över.
Lite jobbigt bara att det var +27 under delar av förra veckan, så nu har ju alla vinterkläder åkt in i garderoben!