fredag 13 juni 2008

Låååång vecka med gott innehåll.

Tror inte jag varit med om en längre vecka på länge. Har känts evighetslång! Har dock inte varit otrevlig, ganskabara tråkig.
En rolig sak var dock att jag fick känna mig väldigt speciell på jobbet. Ska förklara hur och varför:

När vi kommer till jobbet bockar vi i att vi är på plats och bockar ur då vi går. Funkar som närvaro och brandlista.
Saken är den att jag jämt har så förbaskat svårt att hitta mitt namn bland alla andra ca 60 pers på listan att jag lite på skämt bett typ alla som sitter driftledare (och som fixar listan varje morgon) att ge mitt namn lite färg så jag slipper stå och vela varje morgon.
I måndags hände det. Inte nog med att mitt namn var rött utan extra fet stil också! Det var underbart. Haha. Och en fantastisk start på dagen! Tack Emanuel!
Dagen efter såg det dock likadant ut som alltid annars. Men jag är glad för det jag fick. :o)

Mitt i veckan fick jag ny arbetstelefon! Woho! Bra eftersom den andra stänger av sig själv. Men det som är puckat med denna är att det inte går byta signal på sms! Eller så har jag bara inte hittat det.
Har dock levt som jag lär och läst manualen, men icke. Får väl ringa supporten. ;o)

Igår kom Hildus hit för att stanna och nanna i några dagar. Pga av den tidigare nämnda prästvigningen. Nice! Men det var en trött kämpe som jag tog emot. Det var i stort sett sängen på stört!

Idag fick jag ännu en nattgäst som stannar en vecka faktisk. Liten sak, ca 20cm i hög och vääääldigt hårig! Hon fick precis tuppjuck och rusade runt hela lägenheten och in och ut i alla skrymslen och vrån hon hittade.
Det är nu inte en utvecklingsstörd kortväxt människa jag pratar om utan en söt 5 månaders raggdoll. En katt.
Fröken M var hit för några timmar sedan och lämnade henne för att själv åka till päronen en vecka. Jobbigt var det att lämna henne. Men jag ska göra mitt bästa för att hon ska trivas.
Hon har redan hunnit sova två gånger, en gång under sängen - var tvungen kolla under efter ett tag för att se om hon levde - sen sov hon på filten på golvet. Det ser jag som ett gott tecken!
Hon hjälper mig just nu att hitta allt damm jag inte visste att det fanns (ehh...hmm) och hon placerar om saker som hon tycker ligger på fel plats.

Jag ska försöka att vara tålmodig... :o) *andas djuuuupt*

Nu har hon lugnat sig och ligger bredvid mig igen. Fiiin kisse! Stanna där.



----------------

"Kvinnor är som katter. Båda kan bara tvingas till att göra det de själva har lust med."

//Sidonie Gabrielle Colette (1873-1954)

----------------

Inga kommentarer: