söndag 8 juni 2008

Tre extremt värda dagar!

Köpt soffa, ätit gott, åkt båt, solat och städat/slängt är vad jag haft för mig de senaste tre dagarna. Det har varit väldigt energikrävande, avslappnande och helt underbart.

För första gången på länge känns det verkligen som om jag tagit vara på dygnets alla timmar. Och allt utan mer ansträngning än jag klarar av.

Fredag
Tog med mig DoM till IKEA och köpte en mörkturkos soffa av märket KRAMFORS. Det må låta lite vågligt med mörkturkos, men då allt hos mig är beiget, svartbrunt eller vitt ansåg jag att detta var precis den färgklick jag behöver. Soffan fanns dock inte i lager utan kommer den 18e. Gratis hemkörning var det oxå! Score!
Åkte efter det till DoM och vi teståt några rätter som kommer bjudas på Ds prästvigning. Riktigt gott var det! Sedan gjorde vi fruktsallad till efterrätt och satt och snackade på balkongen till strax efter 24.

Lördag
Jag och fröken M tog med oss lite ätbart, vin och mängder med vatten och drog till Styrsö för lite sollapande. Även om det inte är så smart att åka 11an till båten (från Saltholmen) på årets varmaste dag så var det värt det! Även om vi fick stå hela vägen från centrum.
På Styrsö blåste det nästan storm, vilket var skönt i den extrema värmen. Det farliga är att man inte känner hur mycket solen tar så lite röda blev vi väl. :o)
När vi var less på solen delade vi en hamburgertallrik och tog en öl på den lokala puben och väntade på båten som tog oss hem.
Under båtfärden repriserade vi förra årets resa och blev rejält blöta genom att stå i fören då en annan båt skapade höga vågor. Det var bara kul tycker jag, men fr M fick byta kläder innan vi hoppade på vagnen mot centrum.
Kvällen spenderades sedan på fr Ms balkong med lite äta, drick och en dator som audio/visuell underhållning. Sov där.

Söndag
Sov tills kroppen vaknade. Fipplade och försökte fixa fr Ms dator och bråkade med katten medan jag väntade på att hon skulle vakna.
Sen blev det kebabrulle till frukost och lite solande på det följt av lite flyttpackande åt fr M. Dagen avslutades med middag hos mig med städning och slängning som efterrättssyssla.

Tre helt innehållsrika och väl tillvaratagna dagar alltså.
Livet är underbart ibland!

--------------------

"Man hinner med nästan hur mycket som helst om man bara inte gör sig någon brådska".

//Gösta Ekman d.ä.

---------------------

Inga kommentarer: