måndag 8 juni 2009

Röstning och sömnlöshet

Igår, eller i förrgår blir det nu eftersom klockan är över tolv, var det ju val.
Gick rätt bra för mitt parti. Röstade denna gång på Miljöpartiet och Zaida Catalán.

Politiker står ju för vad de tror på, så då kan oxå jag berätta vad jag röstat på.
Jag tror på Mp:s politik mer än på något annat parti just nu och Zaida tog jag för att hon är ung, kvinna, homovänlig, djurrättsaktivist och vill försvara den personliga integriteten. Allt vad som behövs mer av i Europa och Sverige.
Jag tror hon var nummer fyra på listan och får kanske ingen plats i EU-parlamentet, men hon har mitt stöd i alla fall inför en fortsatt kamp.

Jag tycker det var synd att det inte var fler än 40% som röstade. Jag förstår om det är svårt att veta vem man ska kryssa, men att välja ett parti borde ju gå i alla fall. Sen är själva röstandet en snabb sak. In, hämta lapp och kuvert. Visa id-kort och röstkort. Klart!

Vi ska vara glada att vi har demokrati och FÅR rösta. Jag tycker vi ska orka resa oss från gropen i soffan och rösta för en bättre framtid.

Valet i USA då Bush vann sist visade att bara några hundra röster kan vara avgörande. Så alla röster räknas.

Tänk på det här nästa år då det är val för riksdag, landsting och kommun. Börja läsa på nu så vet du var du står!

------------------

Var hemma idag pga en väldigt sömnlös natt. Tror jag fick tre och en halv timme. Vaknade med huvudvärk som sedan övergick i migrän. Suck. Senaste tiden har jag legat klarvaken till långt in på nätterna. Inte ens spikmattan har hjälpt. Det är nog den stundande framtiden med semester, resor och ändringar på jobbet som spökar i min hjärna.

Trots huvudvärken har jag hunnit städa lite idag, kollat resväskan (den är ny och måste undersökas...haha), beställt lite böcker, burit ut sopor och färgat håret. Tack och lov för Eeze! De är dyra, men tack och lov har jag inte så hemsk migrän (bara lite yrsel, synstörningar, illamående och en känsla av att någon klubbat mig), så de hjälper.

Jag blir hemma imorgon oxå (läs idag). Jag ska egentligen börja 07.45, men då klockan är 01.15 blir det alldeles för tidigt. Jag är ju inte ens i säng än. Men jag känner mig lite trött och ska nog försöka efter det här.

Kanske en vaggvisa hjälper:

Brahms' lullaby - Celin Dion




----------------------------

"Salig är den som är alltför upptagen för att oroa sig på dagarna och alltför trött för att oroa sig på nätterna."


//okänd

----------------------------

Inga kommentarer: