torsdag 19 juli 2007

Mångalna!


Lite överraskande blev jag "moonad" på vägen till jobbet idag.

Lika typiskt som man ser på film åkte en minibussförbi mig då jag stod vid övergångsstället. De tutar frenetiskt och jag tittadenaturligtvis dit. Ut ur två fönster hängde två rumpor och genom framrutan såg jag tre mycket glada ansikten.

Jag hann inte riktigt reagera och gav killarna den där "se om jag bryr mig"-blicken. För det är ju inte helt bra socialt uppförande. Haha. Så jag
övertygade mig själv efteråt att blicken var förmanande så att de skulle förstå att sluta med sån omoral.

Dock hör jag när jag gått en stund till att det tutar likadant en bit längre bort. Vid vad jag antar var nästa övergångsställe med nästa icke ont annande pedestrian som oskyldigt stod och väntade på att få gå över.

2 kommentarer:

Alieno del SUD sa...

Bello lo GNOMO col culo di fuori!!!
Anche se non capisco una cifra di quello che c'è scritto ti faccio lo stesso un commento INTERNAZIONALE!!! CIAOOOO

Anonym sa...

Dårar finns det gott om! :-D
Jag skulle tro att vid vår mogna ålder så reagerar vi automatiskt med "förmanande" blicken ;-)

Var tog förresten reserapporten vägen?