onsdag 4 juli 2007

Sjukdom sveper över landet!

Jag och två av mina vänner är sjuka. Förkylning. En på var sin kust. Jag har inte ens träffat dem och kunnat smitta dem. Så det är inte mitt fel!
Det här borde rent statistiskt sätt betyda att det är många som är sjuka med liknande symptom just nu.

För dig som ännu inte råkat ut för det ska jag förklara förloppet.

Dag ett
Du känner dig smått torr i halsen. Det retar lite och du är möjligen lite yr.

Dag två
Mycket ont i halsen och hostan har börjat komma

Dag tre
Hostar massor vilket gör halsen värre och snuva har utvecklats.

Dag fyra
Allt är bara hemskt. Allt som går köpa på apoteket, te och halstabletter rekommenderas.

Dag fem
Lika hemsk som gårdagen.

Dag sex
Börjar släppa så smått.

Dag sju
Fortsätter att gå framåt...så smått.

Längre än så har jag inte kommit. För dig som drabbas finns en lista på lite medicin från bloggen i förrgår som rekommenderas. Igår tillkom även Resyl som är slemlösande. Även det rekommenderas.

Jag hoppas dock att ni håller er friska. För inte nog med att det är jobbigt att vara sjuk. Det är oxå extremt tråkigt!

................

"Sjukdomen kommer till häst och går bort till fots"
Ordspråk från Holland

...............

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag går på semester nu i helgen. Det brukar kunna innebära förkylningsutbrott i min värld.
Tänkte slippa i år, men var lite raspig i halsen igår. Förhoppningsvis blir det inte mer av det.