söndag 7 oktober 2007

Diska och städa! Ahhhhhhhhh!

Att det ska vara så svårt att få röven (ursäkta uttrycket) från soffan, diska lite (alla) tallrikar, bestick och glas och sedan bara plocka upp och dammtorka. Tar en-två timmar högst.
Nä, istället kommer jag på att jag ska chatta och se ett avsnitt till av nån serie eller hitta saker på nätet som jag bara måste köpa just nu.

Finns det inga piller man kan ta?

Jag tänker på Marta och Maria i Bibeln. Jag är egentligen en Marta, men gör som Maria (även om hennes fria tid består i att lyssna på Jesus, som ju får räknas till aningens viktigare än vad jag gör, men ändå) så kan ni förstå min inre konflikt.

Jag känner mig som Pippi som skäller ut sig själv för att hon inte går och lägger sig (det har väl hänt det med, lägger mig aldrig i tid) eller som Alfons: - Ska bara...

Så nu sitter jag här och har har sagt "Ska bara" hela dagen. Var det värt det?

Jag vet inte.

Jag har ju inte haft tråkigt. Samtidigt som jag inte gjort det jag gjort idag med gott samvete. Och jag blir arg på mig själv för att det vore trevligare om det var gjort och jag hade ju tid till det.

Jaja. Det är lite tid kvar på dagen. Ska bara skriva klart det här.

-----------

Dagens ordspråk:

"Den lataste man jag kände la popcorn i pannkakoma för att de skulle vända sig själva".
/W. C. Fields

1 kommentar:

Anonym sa...

*hostar och viskar tyst* Mmm...va skönt med diskmaskin ;-).
Annars känner jag igen symtomen.
Latmasken tar lätt över.