fredag 8 februari 2008

Melodifestivalen - ett sant nöje!

Sann glädje delar du med dig av vare sig du vill eller inte.

Jag var på väg hem från jobbet alldeles nyss. Det var lite trångt på spårvagnen och jag fick stå vid dörrarna. En kvinna som skulle av vid nästa hållplats kom halft ramlandes och ställde sig vid mig. Vi bytte en blick och skrattade gemensamt åt att hon nästan föll.
- Var du också på Medlodifestivalen?, frågade hon
- Nej, sa jag, men jag förstod att det var många på vagnen som varit där.
- Ja, vilket jippo, fortsatte hon. Det var så roligt. Jag log nästan konstant i två timmar, ifall de skulle filma mig. Vilket jippo, upprepade hon. Och log stort!
- Och du kommer nog att le några timmar till ser det ut som.
- Ja, det var så roligt. Och den där Luuk, han har så hääärlig humor. Och så var det han andra. Nån 21-årig kille. Rolig. Du måste se imorgon!
- Ja, det ska jag. Haha.

Sen gick hon av.

Så härligt. Hon hade haft så kul att hon bara var tvungen att berätta för någon. Och den 21-årige killen hon pratade om måste vara Björn Gustavsson. Visste dock inte att han var så ung, men det är han visst. :o)

Glädje smittar. Melodifestivalen smittar. Nu är cirkusen igång igen! Sveriges största folkfest. Underbart!

Inga kommentarer: