torsdag 10 april 2008

Detox dag 9,10 och 11

Mindre än halva tiden kvar på min Detox. Underbart! Inte för att jag mår dåligt av det, men det vore trevligt att få äta nått söt. :o) Samtidigt som jag funderar på om jag verkligen ska det. Känns som om jag äter sött kanske jag bara faller tillbaka i gamla mönster och överdriver. Och har jag klarat det så här långt så varför inte lite till.

Å andra sidan lade jag ju bara bort sötsaker rakt av då jag började med det här, det borde gå igen - varje vecka. Om jag sätter upp en rutin på när jag får äta sött och när jag inte får det till att börja med så går det kanske lättare att göra undantag i framtiden.

Funderar på att börja med lördagsgodis igen. Så som jag hade det som liten. Det fungerade ju då. Det var en regel. Och eftersom jag inte hade egna pengar var jag tvungen att följa den. Kommer inte ihåg att det var så svårt. Men det är väl med möjligheten som frestelsen kommer. Med friheten att välja kommer oxå ansvaret. Jag har ju ansvar för mitt eget liv.

Gillar inte ansvar. :o)

Inga kommentarer: