fredag 18 april 2008

Woho!

Jag har fått leka med min favorit-"leksak" i en lekpark idag!

Efter en ganska slö dag på jobbet mötte jag M vid hållplatsen och han földe med till F. Där åtnjöt vi en av F tillagad pizza tillsammans och begav oss sedan ut på en uppfriskande promenad. På min begära styrde vi våra steg mot Bergsjöns bästa lekpark och gjorde där ett mindre stopp innan vi fortsatte gå.

Ok, alltså, om ni inte testat dessa snurror är det på G. I stort sett består denna "leksak" av en lång pinne med en rund platt för fötterna. När man hoppar på den ser man till att den börjar snurra lite och efter det slutar den inte. Det är bara att hålla i sig. Skulle någon sedan av "misstag" ge den en extra knuff är det svårt att hålla sig kvar. Enorm G-kraft. Jag skrattade så jag tjöt. Så underbart frigörande! Rekommenderas. Kom förbi någon dag och jag skall ta dig till denna plats.

Efter vår lilla promenad såg vi "Så ska det låta" ätandes fruktsallad och solrosfrön. Jag och M valde sedan att lämna F och gick sedan nästan hela vägen hem till M. Jag tog en vagn därifrån och styrde kosan hemåt.

--------------------

"Lek är glädjens redskap"

/danskt ordspråk

1 kommentar:

Anonym sa...

Den leksaken verkar som en väg till billig fylla.
Jag som har så lätt för att bli yr skulle spy inom ett par minuter