torsdag 24 april 2008

Jaha...

...då var Detoxen slut och vips efter det blir jag sjuk. Har mått sååå bra i en månad och så det här. Kanske hände pga att jag slutade med detoxen eller så blev det bara så här ändå. Jaja.

Det jag kan berätta om mitt första sötsakemöte i lördags var att det inte var så nice som jag hade väntat. Jag tog en bit av den fina tårtan jag och fröken M (mest M) hade kämpat med och insåg att jag inte kände att jag behövde äta mer av den fast den var supergod. Sen var vi ju uppe rätt sent och den stod framme så visst tog jag mer...haha.

Dagen efter återgick jag till att låta bli sötsaker igen. Ett kalas kom dock mellan i måndags, men jag såg till att bara smaka liiite på sötsakerna och sen dess har jag varit fri från sött igen. Det går över förväntan bra faktiskt.

Promenaderna har gått bra tills dess jag blev sjuk i tisdags och tappade energin, men Mogg vallade mig runt i skogen lite i tisdags och jag kämpade mig ut själv en stund igår. Inga 10000 steg de dagarna, men jag gick det jag orkade.

Sjuk eller inte så är jag ledig imorgon och har chaufför och TÄNKER bege mig till IKEA hur jag än mår. Måste passa på. Ska köpa en hylla och det är bästa sättet att ta hem den på.

Nu ska jag fixa tvätten och städa lite. Får dåligt samvete av att vara hemma och sjuk och när jag orkar städar och donar och liknande för att dämpa det lite.

------------------------

"Av sjukdomens bitterhet lär människan den goda hälsans sötma."

// Spanskt ordspråk

Inga kommentarer: