fredag 1 maj 2009

Bolagret

Hmm...när skrev jag sist? I tisdags var det visst. Ok.

I onsdags var jag jag ledig. Var ute och gick, eller rättare sagt jag gick till jobbet. Men...tänker du. Aha, jo jag hade möte med företagssjukvården - Previa. Ett uppföljningssamtal. Jag är sjuk en hel del och de försöker hjälpa. Det är ju snällt, jag uppskattar det verkligen, men i slutändan blir det nog att byta jobb ändå.

Ska inte ge upp än dock. Ska gå på några samtal nu och försöka få hjälp mot den stress jag känner, som i sin tur förstör min mage, sömnen, humöret, immunförsvaret med mera.

Sen ser väl inte läget bra ut när det gäller att byta jobb just nu så jag hänger kvar tills jag kraschar...haha. Nä, så långt ska det inte gå hoppas jag.

På onsdag kväll var jag hos LY och såg film och åt kladdkaka. Vi såg "Love Actually" - mycket tänkvärd film. Fin och rolig.

Jobbade igår. Jobbade kväll. Alla andra var ute i det fina vädret. Suck.
Bad att få sluta två timmar tidigare. Men trots att det inte var kö och massor lediga fick jag bara gå 30 min innan. Ibland är de överdriver oroliga. Klart det är köfritt på Valborgs. Folk trodde nog knappt att vi hade öppet. Jaja.

Missade bara cortegen. Igen. Har aldrig sett den. Har nog alltid jobbat de senaste åren och innan vet jag inte varför jag inte gått. Har väl inte förstått det roliga. Det kanske jag skulle förstå om jag gick. Haha.

Träffade D, Mogg och en kollega till Mogg då jag slutat. Jag hämtade upp dem på en pub på Järntorget och vi drog till Slottsskogen, tittade på brasan och fylleslaget och gick sedan därifrån.

Vi hoppade runt lite under kvällen och hamnade till sist på MAX. Woho! Äntligen! Mitt första besök där sedan restaurangen öppnade. Gott! Drack lite cola fast jag inte borde (dumma mage), men det var det värt!

Idag tog jag en promenad in till staden och gick på Bolagret. Jag höll på att slita loss mitt hår i frustration innan jag kom ihåg vad stället hette då jag ville se hur länge de hade öppet idag.
Därför ger jag detta inlägg namnet Bolagret. Så om jag någonsin glömmer det igen vet jag att jag har det här! Haha.

Hur som haver. Anledningen att jag ville dit var för att köpa en "dramaten". En fin lite dragbar väska som tanter som jag ska ha.
Min plan är att se till att de blir inne tänkte jag. Haha. Nä, men det är praktiskt att ha då jag ska handla. Har ingen bil eller cykel. Måste gå med maten. Då är denna guld!


Den rymmer bara 25 liter, men jag handlar sällan mer än det. Har testkört den idag och den fungerar utmärkt. Gick förbi jobbet på vägen hem (bra ställe att ha kisspaus på efter stan om man ska gå hem). M-L, L och J jobbade så jag poserade lite med min dramaten för dem. Hihi.

Tog sedan med mig M-L. Vi gick och handlade och åkte sedan hem.

----------------------------------

"Den blomma som följer solen gör det även molniga dagar."

//Robert Leighton

----------------------------------

3 kommentarer:

Veronique sa...

Tant börjar bli gammal!

tjilla sa...

Oh, ja! Och det står jag för! :o)

Jeanette sa...

Det är du verkligen inte bara klok... jag skall också investera i en, gärna i en klatschig färg så den syns. Jag är inte tant någonstans ;-D, dessutom stark och har idag inga problem med att bära mina 4 kassar med mat hem på en gång. Men är klok och vill spara rygg och axlar som skall hållas snygga och funktionella i minst 40 år till.. ;-D