tisdag 28 april 2009

Träning och kör

Dagen har varit en lagom mix av produktivitet och vila.

Ställde ingen klocka utan vaknade av mig själv - i soffan. Har sovit där mer och mer på sistone. Somnar till det härliga suset av min dator. Haha.

Körde ett 35 minuters träningspass med en tränings-DVD som instruktör (woho, jag använder faktiskt träningsmattan jag köpte). Åt. Duschade och gick sedan halva vägen in till stan. För tredje gången på lika många dagar lyckas jag inte få med mig ett fungerade batteri till min MP3-spelare, så det blev en tyst promenad.

Tog sedan bussen till kören.
Det är nu tredje gången (det oxå) i rad som min röst inte vill vara med. Blir extremt hes. Skyller på pollen. Hoppas det slutar snart. Innan vi har konsert.

Nu sitter jag här vid datorn igen och känner lite träningsvärk efter dagens övningar. Det är skön smärta. Smärta som påminner om att jag faktiskt gjort något av min dag. Woho!

Jag hoppas jag orkar fortsätta med promenaderna och träningen. Jag menar jag mår ju bra av det och som jag tränar nu är det inget problem att hinna. Det finns få ursäkter som kan stoppa mig (påminn mig gärna om det). Jag ska försöka kämpa!

Den enda positiva ursäkten detta medför är ursäkten att köpa roliga prylar att träna med. I förra veckan fick jag mina "walking trainers". Tyngder som man håller i händerna då man går och som med sina knoppar ger ett bra grepp och ökar blodcirkulationen. Super!

Vet du något annat trevligt jag kan ha att träna med så tipsa gärna.

Och sen har jag ju glömt att jag och Mogg var på en vegetarisk restaurang som jag lovat att tipsa om. Den heter Downtown Freddys och ligger på Drottninggatan 31 i Göteborg.

Jättetrevligt ställe med god mat, trevlig personal och med uppträdanden lördagar och torsdagar. Det är lite "free spirit" som gäller. De kan t.ex ha öppet längre än utsatt tid om de känner för det, inget är spikat.

Den mesta maten serveras i pitabröd och vill man ha en öl eller lite vin till går det bra oxå.
Förutom vegetariskt serveras oxå fiskrätter, så som "Fjärsingskebab" t.ex.

Jag rekommenderar ett besök!

-----------------------------

"Det värsta man kan göra är att inte försöka, vara medveten om vad man vill ha utan att ge efter för det, lida år i tysthet med en undran om något kunde blivit verklighet - och aldrig få ett svar."

//David Viscott

-----------------------------

Inga kommentarer: