onsdag 1 april 2009

Woho! Mogg is back!

I alla fall för ett tag. Han har varit och showat i Piteå på havsbadet, men nu är han här en heeel månad innan han åker tillbaka igen. Supernice!

Var och träffade honom idag. Vi har inte träffats på några månader och ändå var det som igår. Det är väl härligt.
D kom hem efter ett tag oxå och hängde med oss och jag blev kvar alldeles för länge som vanligt. Men de är ju så förbaskat trevliga! :o)

På vägen till och från M och D hade jag två lustiga möten, eller iakttagelser.

På vägen dit stötte jag på ett enmansparty på hållplatsen. En man satt och drack en öl och hade musik som kom från mobilen. Såg ut att ha riktigt trevligt där. Det var ju soligt och fint ute oxå.

På vägen hem såg jag en man som nog hade OCD.
Jag satt längst bak i första vagnen och när vi närmade oss hållplatsen kom han gående i rask takt från den bakre vagnen och tryckte på alla stopp-knappar tills han var vid utgången längst fram. Där fortsatte han trycka tills han gick av.
Lustigt.

Förutom min utflykt till M och D har jag gjort noll idag.

Jag tänkte städa.
Jag tänkte diska.
Jag tänkte sortera kläder.
Jag tänkte ta en promenad.
Jag tänkte handla.

Ibland är det inte tanken som räknas.
Tyvärr....

Nu tänker jag snart sova. Vi får väl se hur det blir med det.

----------------------------

"Procrastination is the bad habit of putting of until the day after tomorrow what should have been done the day before yesterday."

//Napoleon Hill

---------------------------

Inga kommentarer: