måndag 13 april 2009

Ljuva ledighet!

Jag har just avverkat min fjärde lediga dag i rad och har två kvar. Skönt!

I lördags hade jag en trevlig eftermiddag med msM och MRNAMRX med flera. Vi var hemma hos MRNAMRX och åt, drack och sällskapade.

MsM hade gjort en väldigt god smörgåstårta och citronkladdkaka. Båda hade som jag förstod det hjälpts åt att göra min farmors köttbullar. Skickade receptet till MRNAMRX strax innan helgen. De blev jättegoda, som vanligt. Har nog aldrig smakat godare köttbullar än farmors.

Sen fick de för sig att spela "Guitar Hero" mitt i allt. Själv kände jag inte att jag ville testa något nytt framför massa folk så jag stod över. En annan gång kanske. Ska i alla fall definitivt gå dit och spela "Sing Star" någon gång. :o)

I går och idag har jag mest suttit framför en trevlig film eller serie och njutit av att vara ledig. Som igår då jag fick se senaste "Doctor Who", det var Men jag har inte bara latat mig. Nej då. Båda dagarna har jag gått upp till kyrkogården, gått genom den och tillbaka hem. Tog ca 45 min båda gångerna.

Det är en stor kyrkogård, som väl egentligen skulle kallas gravgård då det inte direkt står någon kyrka på området. Det finns dock en klockstapel, kapell och ett krematorium där.
Fint är det hur som helst och precis som när jag befinner mig på andra kyrkogårdar/gravgårdar känner jag ett lugn som sveper över mig. Det känns som att komma hem.

Förutom min promenad idag har jag faktiskt via en DVDs magi kört ett träningsprogram för mage och rygg här hemma. Jobbigt, men trevligt.

Åh, har jag nämnt att jag äntligen fått tag på Spotify? Det är så nice! Rekommenderas varmt.
Här kan ni få tag på invites. Det tar slut och dyker upp, så finns det inga nu är det bara att återkomma.

-------------------------

"Att leva är inte nog. Solsken, frihet och en liten blomma måste man ha."


//H.C. Andersen

-------------------------

Inga kommentarer: