lördag 18 april 2009

Dagen i bilder

Segade hur mycket som helst idag. Då jag väl var klar, vid ungefär 16 (ähum...) åkte jag in till stan.
Efter en stunds shopping gick jag (en bra bit, inte hela vägen) hemåt med kameran i högsta hugg.


Drottningtorget i kvällssolen.


Gamla posthuset. Invigdes den 30 maj 1925 och användes en bit in på 2000-talet.
1995 blev huset minnesmärkt.
Snart blir det hotell i Clarions styre och ska då byggas ut rejält.



(Nya) Gamla Ullevi, Ullevi och den ca 500 meter långa (?) vägen där mellan.
MAX hamburgerrestaurang har öppnat i Gamla Ullevi. Har inte besökt än, men det blir snart.


Mina tankar var långt ifrån döden denna fina vårdag.
Jag fick en tillfällig påminnelse vid Stampens kyrkogård.


Körsbärsträden är i full blom.
Jag förstår att de får plats i sagor och i målningar....


...då de är så fantastiskt vackra.


Gasklockan och Skansen Lejonet. Två "borgar" och viktiga landmärken i Göteborg.


Kunde inte låta bli att ta ett eller flera självporträtt i en vägspegel jag gick förbi.


Har aldrig riktigt förstått Olskrokens slogan eller att det faktiskt finns en slogan för området.


Om någon tvivlar på att det är vår i Göteborg har jag bevis. Som de här påskliljorna.


Knoppar i träden.


Och uteserveringarna. :o)


När jag kom hem vid 19.30 var mitt vardagsrum fullt av sol.
Lovely! Mindre kul att det var så varmt där inne att jag nästan svettades bort.
Men det kan jag stå ut med bara solen fortsätter värma världen utanför oxå.

------------------------------------

"Ju mer jag studerar naturen, desto mer överväldigande blir känslan av hur fantastiskt allt är organiserat. Där finns en intelligens som är så makalös att jag måste komma till slutsatsen att det finns ett förnuft och en skapare bakom."

//Carlo Rubbia

-----------------------------------

1 kommentar:

L sa...

Hoho, tack, vilken lättnad, jag trodde de skulle riva posthuset helt!..