tisdag 7 april 2009

Update

Har haft så fullt upp med mitt promenerande och jobbets stegtävling att jag varit alldeles för slut för att skriva på några dagar. Haha.

I söndags gick jag till stan med Mogg. Sen sprang vi runt där och shoppade lite. Jag köpte bland annat ett Remington Multi Styler Kit S 8670.

Tänkte att jag skulle lära mig göra något med mitt hår. Jag har många talanger. Hår är inte en av dem.

På kvällen när jag kom hem använde jag min yoga-matta för första gången och min stretchbok och gjorde lite övningar. Det var riktigt nice efter den dagens ca 12000 steg.

I går lyckades jag få ihop ca 10000 steg. Gick massa på jobbet, stod och trampade på jobbet och gick halvägs hem (med en mycket sliten msM). Vi stannade till vid en affär och utanför stod en medelålders man som var snäll nog att erbjuda oss snopp.

Det var så han uttryckte det:

- "Vill ni ha snopp? Kom igen tjejer jag vill ju bara var snäll ju! Så sa han och följde oss nästan in i affären medans han tjatade lite till.

Vad trodde han att vi skulle svara? Ja, tack? Eller skulle vi diskutera lite:

- Ja, men sa inte du att du behövde lite snopp?
- Ja, jag sa ju det. Kanske ska passa på nu när den är billig.

Hahahaha.

Jaja, resten av stegen den dagen gick jag hemma i lägenheten.

Den här dagen har känts hektisk, men inte stressig för det. Hade teammöte där vi bara spydde galla över vår stackars ledare och användarstöd. Vi var inte arga på dem, men på mycket av det som händer på jobbet. Skönt att få det ur sig i alla fall. :o)

Jag åt middag på jobbet och efter det gick jag in till stan med L. Hon hängde med mig runt på i affärer ett tag.
Sen tog jag bussen till kören. Det var trevligt, men jag tror riktigt alla var i halvkoma. Vi fick ändå mycket gjort och slutade i tid för första gången på hela terminen. I vanliga fall får vi springa för att hinna med bussen....idag var den sen. Ironi? I think so!

Nu är jag hemma i alla fall och sitter och vårdar onda fötter. Ca 13200 steg blev det idag.
Ska sova nu och kämpa vidare med stegandet imorgon.

------------------------

"Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter. Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig. Gå bara bredvid mig och var min vän."

//Albert Camus

------------------------

4 kommentarer:

Mikael K sa...

Just att han benämnde den "snopp" gjorde ju saken ännu värre!

tjilla sa...

HIhihi...I know!
Sen att han försökte truga med oss och övertyga oss om att han bara ville snäll. Prisvärt! :o)

Mikael K sa...

Det finns alldeles för få givmilda människor i världen idag!

tjilla sa...

Hahaha. Verkligen!