lördag 4 april 2009

Toa, städa, limousine, trummor, sushi, glass och must.

Igår fredag var både plus och minus.

Under jobbtid var jag så arg, så arg ett tag var jag nog nära gråt av frustration. Allting bara ändras hela tiden. I våra system, i arbetssätt o.s.v. Det blir så osäkert och stressigt med allt att jag blev skitsne och skrev ett klagomail till de som sitter och ändrar allt. Fick svar tillbaka att lägga min "kreativa kritik" i förslagslådan. Haha. Arrrrghh! Jag får göra det så vi får ett slut på det här.


Det hjälpte inte att jag sovit och ätit dåligt. Det var säkert det som satte igång det hela, men det vara bara droppen i en redan överfull bägare som trotsade naturlagarna.


Jaja, med lite mat i magen och chans att sitta och maila en stund iställer för telefonsamtal lugnade jag mig.

På kvällen blev det fest. Jag hade med mig allt till jobbet och fick sminka mig del för del på lediga stunder.

Pojkarna i Kortedala bjöd på "Öppen Toa". En hyllningsfest till det renoverade badrummet/toaletten. Mycket trevligt och trevligt folk. Det blev lite drinkexperiment med frukter, mixerstav och råsaftpressen.

Gästerna var ungefär 50/50 västerbottningar och västgötar. Ett tag hade vi till och med omedvetet delat upp oss i tillhörigheter. Hälften i köket och hälften i vardagsrummet. Haha.


Alla gick innan jag...då jag har problem att veta när jag ska gå. Inget hemgångshov som vi säger där uppe.
Mogg var dock väldigt snäll som (utan att jag frågade) följd mig till hållplatsen då jag skulle hem.

-----------------

Idag har jag städat. I min alldeles egna takt. Det vill säga plockat undan, diskat, dammsugit, slängt skräp och sorterat lite kläder. Det tog nela dagen. Man ska inte ha bråttom. ;o)

Jag gick och handlade då jag var klar. På vägen till affären såg jag en väldigt, väldigt lång limousine stå vid biblioteket. Inte någon vanlig syn i min del av stan. Kanske inte i någon del av stan. Mycket snygg! Förstår inte att de vågar ha den ståendes där, men å andra sidan är det nog lätt att hitta en stulen limo. Haha.

Inne i affären gick en kille omkring och trummade på en trumma som hängde runt halsen och så handlade han undertiden.
Både lite gemytligt och irriterande.


Jag har haft en lugn och trevlig lördag som avslutades med lite coop-sushi (helt ok), Häagen-Dazs Chocolate Midnight Cookies och påskmust.

-------------------------

"Vanligtvis när en människa är ledsen, gör hon ingenting. Hon gråter bara åt situationen.
Men när hon blir arg så sker förändringar."

//Malcolm X

-------------------------

2 kommentarer:

keene sa...

Låter som en trevlig fest - drinkar e gott! :) Och glass godare!

Anonym sa...

bra start