fredag 10 april 2009

Glad Påsk!


Ledig! Ledig! Ledig!
I sex dagar är jag ledig nu! Woho!
Jag vet att de de kommer att gå fort så jag passar på att njuta just precis nu!

Idag har jag gjort inget första halvan av dagen. Vid 16 tog jag på mig gympa-dojorna och gick till Heden och hotell Liseberg. Jag är tvungen att ha ett mål då jag promenerar så jag gick in och hälsade på msF som jobbade idag.

Det var trevligt att träffas. Hon bjöd på ett glass vatten i fikarummet och berättade lite om sin Egyptenresa. De verkar ha haft det underbart! Vi ska ses någon dag så jag får höra allt och kanske kolla på lite foton.

Jag lämnade hotellet efter ett tag. Gick och handlade och åkte sedan hem.
Har sedan haft en trevlig slö eftermiddag som jag avrundade med en rask promenad runt kvarteret för att komma upp i mitt stegmål. Nice! Mycket skönt ute.

Imorgon blir det samkväm med MRNAMRX och msM. Jag har blivit lovad aktiviteter som öldrickning och guitarhero. Hmmm...jag känner mig reserverad. Jag är nog inget bra på något av det. Haha.

I Påskens anda bjuder jag här på ett utdrag ur Andrew Lloyd Webbers passionsdrama "Jesus Christ Superstar" med låten Gethsemane.

Jesus och lärjungarna beger sig till Getsemane vid foten av Oljeberget för att be. Jesus vet vad som komma skall. Han går ifrån de andra för att be till Gud om att få slippa sina plågor.



När han kommer tillbaka har alla somnat och han blir mycket besviken över att ingen vakat och bett med honom i hans svåra stund.
-----------------------------------

"It is not talking but walking that will bring us to heaven."

// Matthew Henry

-----------------------------------

2 kommentarer:

Tessalisa sa...

Bilden var ju underbar!
Glad påsk! (även om glädjedagen egentligen är imorgon)

tjilla sa...

För mig är alla dagar jag är ledig glädjedagar. ;o) (pssst...sen har jag massa sekulära människor som läser bloggen och de vet inte bättre...haha...usch, jag är elak, jag vet ju dåligt själv)

Men jag var ute på långpromenad och när jag mitt i tyckte det var som jobbigast kom jag att tänka på hur Jesus plågades på korset och kämpade vidare. På så sätt fick jag min släng av långfredag. :o)