fredag 17 april 2009

...och så bar det av till farbror doktorn.

Och magen fortsätter att krångla. Så mycket att jag fick nog igår. Försökte ringa och boka tid på vårdcentralen, men de tog inte emot fler samtal den dagen. Smått frustrerad och lite panisk gick hjärnan på högvarv och det gick inte jobba.

Pratade med MissIng på MSN som föreslog Axessakuten. Det hade jag aldrig kommit på själv (tack!).

Så jag sjukskrev mig. Tråkigt att sitta där själv och vänta så jag ringde msF som jag vet brukade vara i stan vid den tiden och hon var snäll nog att följa med. Tack, tack, tack!

Det var liten kö så vi väntade ca 20 min, sen fick jag skriva in mig och ca fem min efter det fick jag komma in.

Efter en stunds väntan i undersökningssal (kändes som en evighet) kom läkaren. Jag förklarade hur det stod till och sa vad jag trodde det var. Han höll med, klämde lite på mig och skyllde på min övervikt. Som alla läkare gör vad jag än söker för. Och visst påverkar det min hälsa. Men om jag har ett stressigt jobb, sover dåligt, äter dåligt, har ångest...nä, det frågar de inte om om de ser en tjockis.

Jaja, jag hade visst ätit rätt tabletter innan och starkare än det skrev de inte ut. Men jag fick ändå ett recept - nu fick jag Omeprazol Bluefish istället för Omeprazol Ratiopharm båda på 20mg - och ombedd att ta dubbel dos i en vecka och därefter en tablett dagligen. Hoppas det fungerar för några mer råd fick jag inte.

Efter det gick vi och åt och sedan for vi hem.

Stannade hemma idag oxå, då jag får ont i magen av tabletterna. Lustigt men sant. Brukar gå över.

Tog en långpromenad med M-L, fotade under tiden och åt mat i Gamlestaden innan vi skildes åt.

Ekorre
(svansen i alla fall)

Träd och sol
(uppenbara förklaringar rules!)

Kviberg - Göteborgs största kyrkogård

Kvibergs Kasernområde

Höghus i Gamlestaden


Gick ganska mycket så jag har bara slöat efter det. Läst, ätit, diskat och sett på serier.

Rekommenderar tv-video.net/ för alla som vill se serier utan att ladda ner. Fungerar bäst med Mozilla Firefox som webbläsare.

Lyckades förresten nå mitt mål på 120 km i vår stegtävling (30/3-14/4)). Tyvärr hade inte hela laget kommit dit så det blir inget pris, men seger för mig personligen. Woho! Nu vidare mot mål nummer två. 225 km innan den 26 april.

-------------------------------

"Eva är inte fet, hon är bara lite fluffig."

//okänd

-------------------------------

2 kommentarer:

Morgan sa...

Grattis till att du klarade av ditt mål att gå 120km. Fortsätt i den stilen vännen!!!
Tråkigt med läkarens inställning, för även om det kan vara en bidragande orsak, så måste man ju kunna göra något åt besvären eller!?!
Nåja, ta hand om dig så hörs vi. Kanske en promenad imorgon??
//morgansruta

tjilla sa...

Ja, det tycker jag att det borde finnas. Men det krävs säker (usch) en gastroskopi innan. Fast jag vet inte vad de ska göra efter den. Jaja.

Ja, promenix imorgon! :o)