söndag 31 maj 2009

En trevlig helg

Solsken, mat och gott sällskap är vad min helg har bestått av. Och lite solbränna och springande på stan oxå.

Igår lördag träffade jag först Mimsch för lite solbadande. Eller först vaknade jag senare än planerat och fick skjuta fram solandet. Jag tror jag bad om ursäkt tillräckligt.

Väl där köpte vi lite dryck, godis och en kebabtallrik att dela på. Sedan hittade vi en fin gräsplätt och satt där i över två timmar. MRNAMRX anslöt sig till oss den sista halvtimmen.

Jag vill officiellt be honom om ursäkt för att han fick se mig i "solatillstånd". Det vill säga med någon konstig turban gjord av min kjol på huvudet, bh-banden neddragna och i fulshortsen som oftast döljs av min kjol. Not a pretty sight, men den tjänar sitt syfte....och jag tror visserligen han överelever, men kanske lite mer skadad än innan.

När vi sedan ledsnade på solen drog vi vidare till Slottsskogen och Villa Belparc Café. Där väntade MissIng.

Vi åt och hade det trevligt i kanske en timme. Sen drog vi till Frölunda och Ruddalen för grillning och mys nere vid vattnet. Där stannade vi i stort sett hela kvällen tills solen gick ner.


Det var underbart och jag har nog inte varit så tillfreds på mycket länge.

Idag fick jag lida lite för den långa tiden i solen. Min övre halva är mer röd än brun, så att klä sig och att ha kläderna på var mer plågsamt än vanligt. Speciellt ett visst underplagg. Men som den kämpe jag är (eh) stod jag ut och tog mig till stan för lite shopping.

När jag kom hem ringde jag mor och gratulerade på hennes dag. Skickade ett presentkort från presentkortstorget.se.
Skickar man deras Superpresentkort går det att få levererat via sms eller e-post. Så jag kunde ge henne presenten då vi pratade i telefonen. Nice! Mycket praktiskt då man är i olika delar av landet.

Resten av dagen har jag bara slappat framför dator och serier. Lite glass har slunkit ner oxå.
Allt som allt en underbar helg.

Tråkigt att det är måndag imorgon. Suck...jaja, man vet inte att man har det bra om man inte har det mindre än bra ibland oxå.

---------------------------------------

Jättesköna sol
När vi går i solen, så sjunger vi så här:
Sol, sol, jättesköna sol.
För du värmer vårt land
och du är så populär.
Sol, sol, jättesköna sol.
Det är du som ger oss alla liv och ljus.
Sol, sol, jättesköna sol.
Solen är bra, sol vill vi ha.
Sol, sol, jättesköna sol

//svensk barnvisa

---------------------------------------

1 kommentar:

Tessalisa sa...

Oj så lätt det är att stanna i den underbara solen för länge.
Tänkte försöka undvika att grilla mig röd i år. Vi får se hur det går.
Härlig helg verkar ni ha haft i alla fall!