lördag 15 december 2012

Lucka 12, 13 och 14


Hade en trevlig kväll hos en vän den 12:e med lite mat, glögg, lussebulle och pepparkakor + att jag slingade hennes hår. Det var meningen att hon skulle klippa mig också. Men efter vi vänt lägenheten upp och ner några gånger i jack på saxen gav vi upp på det projektet.

Men ingen fara. Nu har jag bokat tid på salong och de brukar ha flera saxar om en är borta.

Det blev sent hur som helst och jag tänkte att det inte gör något att skippa bloggen en kväll till. Nu två dagar senare efter mitt migränanfall lagt sig ligger jag tre dagar efter igen.

(och för er som funderar drack jag en liten mugg alkoholfri glögg så det var inte den som gav migrän, om det inte var sockret i den som var boven förstås)

Var dock extremt effektiv idag då dimman lättat och både diskade, handlade, slängde sopor, såg klart en film, några serier och pysslade.

Imorgon blir det tvätt!

Lucka 12. Borste


Alltid lite kul att få något annat än krämer och gel. Jag har ju inget jättehårsvall så den här lilla borsten kan vara utmärkt. Om jag kan hitta den igen. Det är mer städat och organiserat  hemma hos mig än på lång tid och ändå har jag lyckats förlägga den. Där ser man vad lätt det är. Jaja, den dyker väl upp.


Lucka 13. Divine Calm Heavenly Shower Gel - 60 ml. I butik kostar 200 ml 125 kr.



Luktar gott, men ganska starkt. Lavendel och kamomill står det och kanske är det kamomillen jag identifierar som tallbarr. Påminner om de små plastkulor med oljor jag hade i badet (på den tiden jag gillade att bada i badkar) med tallbarrsdoft.
Men som det står på flaskan är doften också väldigt lugnande. Lite hypnotiskt.


Lucka 14. Nutriganics Smoothing Day Cream - 15 ml. 50 ml kostar 225 kr i butik.




Ah! Ännu en favorit. Denna använder jag dagligen tillsammans med ögonkrämen i samma märke. Gillar att krämen pumpas ut.

Jag lyckas dock aldrig komma ihåg namnet då jag behöver köpa nytt.
jag nämnde detta för kassörskan i Skellefteå och hon sa att det bara var att säga att jag ville ha produkten som var mest miljövänlig på hela stället så skulle de veta. 

Good to know!

Sen är den grymt bra också. På mig i alla fall. Kommer som nattkräm också för den som önskar och känner sig ha råd.

Mycket drygt. Tror jag köper ny var annan, var tredje månad. Lite olika beroende på väder.


-----------------
Sagt om julen
-----------------


"All Swedes know the standard Lucia song by heart, and everyone can sing it, in or out of tune."

//Po Tidholm för Sweden.se


Inga kommentarer: