söndag 2 december 2012

Lucka 2 - jakten på ljusgardinen


Så idag då alltså. 

Planen var lugn och stilla första advent, men det sket sig. Och detta på grund av grym orutin från min sida. Jag tänkte att jag kunde vänta med att blinga mina fönster med juleljus tills idag,  för det var ju bara att haka upp på krokar som tidigare år så var det klart.

Men icke. 

Trots ganska grundlig felsökning från min sida var och förblev ena ljusgardinen oreparabel - för att slänga sig med fina ord.

Så det vara bara att slänga sig ut i kylan för att hitta en ny. Eller slänga och slänga. Ta några timmar på mig för att hitta ursäkt att inte göra det blandat med ett halvhjärtat försök att göra sig presentabel, leka lite med datorn och att hitta någon som kunde tänka sig göra mig sällskap.

Det gick så bra så trots takten. Hittade dock ingen likadan slinga men en annan som jag får prova detta år. Och inget ont som inte för något gott med sig. Jag fick frisk luft, sällskap, kom hem med nya strumpor och mat för några dagar.

Allt som allt en inte så tokig första advent.


Lucka 2. Mango Shower Gel. 60 ml. I butik kostar 100 ml 80 kr.


Jag har inte hunnit testa den, men tänker att den borde fungera på samma sätt som andra duschgeléer. Enligt beskrivning ska den dock hjälpa till att göra huden mjuk och det är ju ett plus.
Den doftar i alla fall underbart, men kanske lite sötare och syrligare än äkta mango.

-----------------
Sagt om julen
-----------------

"Julen börjar inte förrän den finns i hjärtat"

//Richard Roberts


Inga kommentarer: