fredag 7 december 2012

Lucka 6 - fixardag

Ledig dag = fixardag.

På gott och ont är det ofta så att den dag jag är ledig, speciellt om det är mitt i veckan, så måste jag fixa allt jag missat. Städa, diska, tvätta, sortera och helt enkelt göra allt jag inte hinner annars.

Så också idag.

Har varit rätt så effektiv. För att vara jag. Och med tanke på att jag tog sovmorgon till 10.30 och sedan inte kom igång förrän 14. Haha.

Har dammsugit. Tvättat matta. Dammat och spolat av hela badrummet + tvättat toalettstolen.
Men förutom det tråkiga har jag hunnit se två filmer och julpysslat lite också.

Inte illa pinkat. *klappar mig själv på ryggen*


Lucka 6. No More Rought Stuff Pumice -  Kostar 49 kr i butik.


Blå pimpsten. Fast mycket mjukare än de faktiska stenarna jag har sett förr med samma funktion. Denna kan jag nog bryta av om jag velat. Den är dock vass som stryk och jag gissar att den fungerar utmärkt för att slipa bort hårt hud på armbågar, knän och hälar och varhelst annars man känner sig torr.

Står att den ska användas i bad eller dusch för bästa resultat. I vanliga fall gillar jag torrpeeling, men denna smular så väldigt då den används torrt att användning i vatten nog är bäst.


-----------------
Sagt om julen
-----------------

"Christmas to a child is the first terrible proof that to travel hopefully is better than to arrive."

//Stephen Fry



Inga kommentarer: