torsdag 6 december 2012

Lucka 5 - snökaos?

Woho! Jag är ledig imorgon!
Var tvungen att börja med att uttrycka den glädjen. 

Som vanligt tänker jag försöka göra något nyttigt, men också som vanligt föredrar jag att göra något trevligt. Ibland sammanfaller dessa dock.

Städa och diska som absolut krävs är inte en av dessa sammanfallanden.

Åt när jag kom hem idag. Somnade i soffan. Sov tre timmar. Vaknade och var hungrig.
Väl spenderad tid.

Sen har jag suttit och klagat på "snökaoset" i Stockholm och rullat på ögonen.
Det kommer 15 cm snö och tåg och flyg ställs in. Folk börjar samla på sig nödproviant (seriöst alltså) och tar sig inte till och från jobb.

Som en bild jag såg med en halvbar/halvsnöig bild av Stockholm och en annan bild med meter eller två snö i norr med underrubriken: "Norrland: Vinter. Stockholm: Snökaos"

Skärpning Stockholm. Jag lovar att ni får praktisera i norr om ni bara ber om det. Men ett tips är att snöröja hela dygnet och inte bara kontrorstider, som min vän i dessa trakter säger att de gör.


Lucka 5. Peppermint Cooling Foot Lotion. 60 ml. I butik kostar 250 ml 115 kr.



Detta är en favorit sedan tidigare. Luktar härlig polkagris eller pepparmint, men den är rosa och det röda och vita i polkagris blir rosa så jag kallar det polkagris. Så det så!

Har redan en liten och en stor flaska sedan tidigare kvar. Även om jag gillar det använder jag det inte så ofta. 

Så av mina bekanta som läser detta kan jag bara säga: Först till kvarn får flaskan!


-----------------
Sagt om julen
-----------------

"Ur kommersiell synpunkt, om julen inte fanns skulle det vara nödvändigt att uppfinna den."

//Katherine Whitehorn



Inga kommentarer: