lördag 8 december 2012

Lucka 7

Jaha, vad har jag att säga om idag?

Ja, det var lite oroligt om jag skulle ta mig till jobbet. All trafik i centrum stod still på grund av en ledning någon lastbil kört ner. 

Men då jag slapp åka genom stan ordnade det sig...så inte värt att nämna kanske.
Men stackarna som blev drabbade. Det stod still i några timmar.

Kallt som stryk också. -17 på vissa platser. Jag klädde mig som om det vore -30 och hade det väldigt varmt och snudd på svettigt. Men hellre det kanske.

Mer då. Ja, jag fick tipset att kolla om min heshet beror på astma. Alltså om jag har astma kan det bero på det.

 Kan ju vara något att roa sig med då jag väntar på att få komma till läkaren. Man köper ett PEF-test på apoteket och blåser i ett rör tre gånger morgon och kväll i några veckor. Sen skriver man ner resultatet.

Visade sig dock att jag redan hade ett sånt hemma redan. Fick av en vän någon gång av någon anledning jag inte kommer ihåg.

Om jag kommer ihåg det provar jag. Kan ju vara bra med lite info till läkaren så går det kanske snabbare att ta reda på orsaken.


Lucka 7. Natural Lip Roll-On -  10 ml. Kostar 75 kr i butik.


Har testat detta innan fast i annan smak. 
Jag gillar att det är en roll on. Känns väldigt fräscht att använda och den här med mentol gör att det både luktar och smakar fräscht.

Tyvärr är du mjuk om läpparna bara en väldigt kort stund, sen är det som att läpparna krymper och drar ihop sig. Lite otäckt nästan.

Synd. För tanken är god.


-----------------
Sagt om julen
-----------------

"In the old days, it was not called the Holiday Season

The Christians called it 'Christmas' and went to church. The Jews called it 'Hanukkah' and went to synagogue. The atheists went to parties and drank. 

People passing each other on the street would say 'Merry Christmas!' or 'Happy Hanukkah!' or (to the atheists) 'Look out for the wall!"

//Dave Barry ur "Christmas Shopping: A Survivor's Guide"



Inga kommentarer: