lördag 1 december 2012

Lucka 1

Hej och trevlig december. Ja, det är ju inte början på advent förrän imorgon. Men det är 1 december idag och som vanligt återsuppstår bloggen då. Detta på grund av att det krävs bilder för att jag ska skriva och nu har jag något att fota. Det är nämligen åter dags för:

The Body Shops Julkalender!

I år var jag ute lite sent och fick inte tag på den dyraste versionen. De var slut på alla fyra affärer jag orkade kontrollera. Men jag är inte den som är den och köpte då den näst dyraste. Det blir säkert trevligt det också.




Lucka 1. Sweet Lemon Hand Cleanse Gel. 60 ml. 50 kr i butik.


Handtvätt som du inte behöver vatten till. Påminner om den gele du hittar i bajamajor eller är det kanske handskum nu, men det var i alla fall där förr.

Testade gelén och den luktar väldigt gott. Väldigt riktig citrondoft. Dock kändes händerna lite torra efteråt. Men absolut praktiskt att ha i väskan om man ska på bilsemester eller festival till exempel. De små bilderna på flaskan ger några förslag på användningsområde oxå.
---------------

Så där var julen igång för mig i och med min egna lilla jultradition.
Nu är det ok för alla att juldekorera också (har haft diverse dispyter med kollegor och vänner, som vanligt om när det är ok att börja.)

Så kom med glitter och pepparkakor, julsånger och glögg. Jag är bredd att glädjas åt det nu.
Men håll igen med allt mys. I skrift i alla fall.

-----------------
Sagt om julen
-----------------

"Anledningen till att vi alla går på högvarv inför julen med den eviga, oåterhållsamma och ofta knasiga julklappsshoppingen är antagligen att vi inte riktigt vet hur vi ska uttrycka vår kärlek i ord."

// Harlan Miller


Inga kommentarer: