söndag 21 januari 2007

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Nu har jag bara en vecka kvar av mitt 30:e år...eller logiskt sett mitt 31:a...beror på hur man räknar. Född -76...då får du räkna själv. :o)

Panik panik panik!
Vad har jag gjort av mitt liv? Tja, jag har inte gjort något jag ångrar och jag har levt varje dag efter bästa förmåga. Så egentligen är jag ganska nöjd.

Det jag är minst nöjd med är ju allt jag INTE gjort.

Många i min ålder har ju hunnit gå i konkurs, skaffat två-tre barn och skilt sig. Inget att eftersträva kanske (förutom barn då) , men det är ju erfarenheter i alla fall.

Jag är inne på mitt första riktiga jobb. Punkt.

Jag lever genom andra. Jag har insikt i erfarenheterna utan att ha levt dem. Jag får frågor och ger råd om saker jag egentligen inte har någon aning om, men som jag tycker verkar logiskt. Min erfarenhet är människor. Jag känner dem. Jag förstår dem.

Det mesta människor gör bottnar sig i rädsla. Som ex:

Rädslan att inte bli sedd - utseendefixering - ställer sig och skriker och bråkar - självsvält
Rädlslan att inte vara älskad - ger sig till alla som vill ha dem - säger inte ifrån - går med på allt
Rädslan att vara ensam - ser till att alltid vara omringad av folk, vem som helst
Rädslan att vara annorlunda - gör som alla andra, faller in i mallen
Rädslan att dö - skaffar barn och en religion
Rädsla för förändring - gör inget

Ungefär.

"I'm turning my back on this life for as long as I can
Someone make me star 'cause I sure as hell can't be a man
I'm too fragile and clever you know
And this universe just leaves me cold
I'm just hanging around here,
I'm longing for someone to hold

You always knew didn't you Mother
You always knew as mothers always do
You always knew didn't you Mother
I was a stranger in this world

This dumb education was never quite part of my plan
So you left me to ruin but I'll always know who I am
I'm too fragile and clever you see
And your universe just leaves me cold
I'm just hanging around here,
I'm longing for someone to hold

You always knew didn't you Mother
You always knew as mothers always do
You always knew didn't you Mother
I was a stranger in this world

Whoever told you that these were the days of our lives?
The sweet boys they crumble, and the wicked ones rise and survive
And they're running our lives, yes they're running our lives
You always knew didn't you Mother
You always knew as mothers always do
You always knew didn't you Mother,
I was a stranger in this world

On a clear day, I can see myself for miles
Oh Mother, oh MotherOn a clear dayOh Mother, Oh Mother, Oh Mother... "

("Stranger In This World" ur musikalen "Taboo" av Boy George)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ack akc, tanat är ju sååå gammal. *fniss* själv ska jag njuta i 89 dagar till att vara 30!