fredag 26 januari 2007

Partyhelg....

Idag ska jag på fest hos en vän, imorgon är det fest på jobbet och på söndag fyller jag år och bjuder på fika (om någon vill komma är det kl. 18).

Party! Woho!

Så skulle väl säkert de flesta uttrycka det. Men hur kul det än kan vara då jag är där skapar det här för mig mest stress.

Vad ska jag ha på mig?
Ska jag duscha först och äta sen?
När ska jag åka dit?
HIttar jag dit?
Vem är där?
Ska jag måsta vara på något speciellt sätt?
Vad ska hända?
Behöver jag pengar?
Vilken väska...den lilla eller den stora så jag kan packa lite extra i fall att?
När ska jag gå hem?
HUR kommer jag hem?

och sen lite annan stress om det är hos mig:

Vilka kommer?
Vad ska jag bjuda på?
Har jag köpt allt?
När ska jag baka...eller ska jag köpa färdigt?
Är det städat?
När ska jag HINNA städa?

Puh!
Jag är inte bra på sånt här.

Och hur mycket jag än vill leva i nuet går det inte alltid. Men jag försöker. Jag upprepar som ett mantra:
En dag i taget. En dag i taget. En dag i taget. En dag i taget. Ahhhh...har jag gjort allt jag skulle nu. En dag i taget. En dag i taget. En dag i taget. En dag i taget...................................(flatline)

Tacka vet jag en kväll i mysbyxor och lite TP.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du.....joggingbrallor o TP....då kommer jag ;) men fest e jag med usel på!

Anonym sa...

JAg glömde din födelsedag, oops, Grattis i efterskott!