onsdag 10 januari 2007

zzzZZZzzzZZZzzzzzzz......

Jag är sååååå trött! Ingen energi alls! Måste bero på att jag gått hela 2 dygn utan socker! Haha. Och ett tredje ska det bli. Har hört att det är lättare efter tredje dagen. (yeah right!!! Tror jag så mycket jag vill på!)

Men nu undrar jag om sockerersättning också räknas in som socker, för jag har ätit några Extra Drops och några läkerol + Fishermans Friend. Måste ju få äta lite halstablett i alla fall. Har ju taskig röst....pratar så mycket. Både på jobbet och övrig tid. :o)

Tar annars tacksamt emot både energitips och halstips. Skulle gått till nån halsdoktor tror jag. Behöver lite övningar för att slippa vara så hes hela tiden.

Varför känner inte jag folk som jobbar med såna där användbara saker. Som frisör eller målare, snickare och sånt. Nä jag känner dansare, sångare, pedagoger och snobbiga glas- och porslinsjobbare. ;o) Vad ska man med dem till!? Haha. Ok, ni duger till att spela TP och svamla med i alla fall och det är jag ganska nöjd med...inte praktiskt, men det fungerar. haha

1,5 timmar kvar på jobbet nu och jag har hinkat i mig kaffe. Får slå mig lite på kinderna och köra hårt den sista stunden!

Tjing!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru....pedagoger och snobbiga porslinssäljare är inte att förakta! vem vet nästa gång du behöver ställa en oerhört pedagogiskt fråga om porslinets okrossbarhet, eller annat viktigt? :)

tjilla sa...

Haha...ja Dessan. Du har så rätt! ;o)

Anonym sa...

För en äkta sockeravgiftning är ÄVEN sötningsmedel bannlysta. De triggar igång sockersuget och gör det bara värre!
Varm vätska är alltid bra för halsen å så finns ju alla hemska husmoderskurer med vitlök, gul lök och olika kombinationer av lök och varm mjölk *Kräks åt tanken*

tjilla sa...

Ja jag har ju hört att sockerersättning inte är bra förstås,men jag kan inte säga att jag personligen känner mer sötsug.

Kanske inte socker jag ÄR sugen på egentligen...kanske bara vill ha något att tugga på? :o)