måndag 1 januari 2007

Nytt År! Woho! Eller....?

Ok. Undrar om vi firar att det blir nytt år eller att året ääääntligen är slut, eller mot all förmodan att det varit ett ok eller bättre än ok år?

Jag känner i min ambivalens dels att...bläää jag blir äldre och har inget uppnått och att...nu har jag ett nytt obefläckat år som jag ska fylla med massa fantastiska saker och jag ska vara sååååå duktig!
Bah Humbug!
Nyårslöften brukar komma vinkandes förbi vid någon svag sekund där på nyårsafton....alkohol och choklad...need I say more?

Nu gick det rätt lugnt till igår dock. Och jag jobbar faktiskt idag. Började vid den okristliga tiden 08.45. Ha! Tänker du...det är väl inte tidigt. Men jo...dagen eftter nyårsafton är allt fram till 12 tidigt! :o) Och visst, jag drack typ ett glas vin och var inte bakfull, men jag kommer inte ens i säng i tid på en vardag, ni kan ju gissa när jag lade mig igår.

Men skam den som ger sig. Jag var på jobbet i tid....trots att inga kommunikation gick som de skulle och att det var storm! Men jag sände ett stort tack till Gud att det inte regnade också! Man ska vara glad för det lilla! Haha!

Nu kan det hända att jag klagat klart för idag....
Någon gång ska jag fylla på med lite gladare saker...hoppas jag. Och bar så ni vet är jag inte alls negativ. Bara realist! Allt är byggt på fakta! ;o)

Ok...en lite positv sak. :o) Tiaz är här. Vi bytte klappar i förrgår! Fick Bling bling och rökelse!!! Fiiint! Och luktade gott! Woho!

Sen så hade jag faktiskt väldigt kul igår! God mat, gosaker och trevliga människor! :o) Önskar att jag hade kunnat stanna längre!

Gott Nytt År och God fortsättning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du HAR ju uppnått saker under 2006! Du har ju ett nytt jobb!

GOTT NYTT ÅR!

"Life is like a box of chocolates..."

Anonym sa...

gott nytt år anna! det är nog första gången jag besöker en blogg, så var glad att det är din! snart måste vi ses! hjärtligt välkommen till bergsjön. kjamar!