torsdag 18 januari 2007

Ny kompetens!

Efter ett fyra timmars utbildningspass igår räknas jag nu som kompetent nog att svara på frågor om vårt säkerhetsprogram på jobbet.

Konstigt att jag då går därifrån och tycker inte att jag lärt mig något. Likfullt, då jag får de här frågorna idag, går det hur bra som helst.

Jag undrar hur mycket det är av alla våra intryck som går direkt till vår minnesbank, redo att hämtas ut vid behov. Och vilka intryck som väljer att komma dit.

För hur kommer det sig jag har så svårt för att lära mig något så simpelt som ett namn på ny bekant eller vilken av mina knappar i köket jag ska trycka på för att få igång taklampan.

Jag kan över 500 skådespelare (jag har räknat!). Och jag är en hejare på TP. Allt oviktigt fastnar hos mig. :o)

Det kan ju förvisso ha med intresse att göra. Men helt ointresserad av nya bekanta ÄR jag inte och det är ganska viktigt att hitta rätt knapp till lampan. :o)

----------------------------------

Favoritaffär just nu: IKEA! Så kul att gå där och bara titta! Ännu roligare om man hittar något...som kuddarna jag köpte här om dagen!

Favoritlåt idag: "Music Of Heaven" - Jason Robert Brown


Och sen behöver jag hjälp!-------------------

Var det någon som såg "Linda, Jesus och systrarna Graaf"?
Där spelades en bra låt som jag vill veta vem som sjunger. Har letat på nätet men hittar inget.
Texten var ungefär:
"Jesus, please forgive me. I don´t belive You. But here I am......."

Puss och tack!---------------------------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta vet du säkert men Avenu Q kommer till sverige.... Mums.....

tjilla sa...

Ja jag vet att Avenue Q kommer! Kul kul!
Mamma Mia blir film med Meryl Streep och Melodifestivalen blir musikal...fast bara under Melodifestivalen om jag förstod rätt. :o)

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack