tisdag 9 januari 2007

Hurra för Internet!

Mamma fyllde år igår. 60 år! Jättetråkigt att inte kunna vara där, men jag och syskonen hade firat henne i samband med julen. Fast jag kunde ändå inte låta bli att fira lite till. Så förutom ett samtal (naturligtvis!) skickade jag en blomstercheck. Genom blomsterbutik på internet. Och den kom fram! Rätt dag! Är så imponerad!

Man kan göra allt på nätet nu! Till och med beställa hem människor - om man vill. Både skrämmande och praktiskt att allt går så smidigt. Mycket lätt att fort göra av med månadens lön till exempel. :o) Tur att jag är så förbaskat snål! Haha. Men tänk på stackarna som inte kan lägga band på sig. Klicka p ånågra filmer, lägga in nr från Visa-kortet och vips, några dagar senare har du det hemma. Det kusligaste är att man aldrig märker att pengarna försvinner....förrän man går in och kollar saldot.

Men allt dåligt med Internet är ju inte Internets fel. Som vanligt är det vi människor som missbrukar det vi kan. För att göra om ett citat från CSI om att "Bevis har inte rätt eller fel, bevis är bara bevis" Så vill jag säga detsamma om Internet. Internet är bara Internet.

Och det bästa med Internet är just att jag som har släkt och vänner utspridd över landet och ibland ute i världen lätt kan hålla kontakten och interagera på alla möjliga sätt. Som om vi vore på samma plats.

Sen kan jag även få människor jag kanske inte känner att läsa allt som pågår i mitt huvud.

Gud välsigne Internet! ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grissom säger alltid kloka saker!
Personligen tykcte jag att jag sett det mesta när Calskrove kom till... ja vad ska man säga?