torsdag 1 mars 2007

Disk och helgsjuka.

Jag var ledig igår. Härligt...fast som det är nu blir det mest städ och tvätt då jag är ledig. Hinner verkligen inte diska. Har så konstiga arbetstider.

Exempel:

Förra veckan jobbade jag 4 dagar i streck mellan 13.30 (nån dag 14.30) - 22.15.
Slutar jag då är jag så lagom pigg att vare sig laga mat till den kvällen, till dagen efter eller diska.

Gör det på dagen efter då tänker du säkert.

Visst, det är en möjlighet, men om den enda lediga tid jag har på dagen är mellan 10 (stiger upp ungefär då om jag jobbat sent dagen innan)och till ca 45 min innan jag börjar. DVS 3-4h. Då vill jag ta det lugnt och göra trevliga uppeppande saker som gör att jag inte är helt utsliten då jag ska jobba.

Sen har vi de andra dagarna då jag har slutat 22.15 dagen innan och börjar 09.00. Då blir nattsömnen lidande och när jag sedan kommer hem på eftermiddagen somnar jag nästan i maten. Svårt att diska då.

Slut på exempel.

Sen har jag upptäckt att de dagarna jag är ledig och ska göra de här upplyftande aktiviteterna, då blir jag sjuk. Oftast då någon sorts migrän. Och har du någon gång haft migrän så vet du att man blir helt däckad!

Och jag VET att migränen till stor del beror på att jag slutat träna. Min rygg orkar inte med längre.

Men träna då om du vet att det är felet tänker säker du.
Då kontrar jag med att säga: -läsa dagens blogg från början.

Trots allt...hör och häpna så hann jag tvätta igår och belönade mig med lite shopping på stan. Tröja och byxor, tavelkritor och två semlor. Efter två timmar på stan - migrän. Semlorna fick vänta.

Men man ska inte klaga. Jag har ju ett jobb i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får klaga trots att man har jobb. Migrän suger! Diska suger oxå.

Anonym sa...

Låter knepigt att få livet att gå ihop. FÖrr eller senare kanske du hittar en lösning. Just nu får du njuta av tanken på att du faktiskt har ett jobb och en inkomst som faktiskt går att bra leva på :-).
Migrän hoppas jag att jag slipper uppleva. JAg har bara haft "Migränkänningar", aldrig riktiga anfall