torsdag 15 mars 2007

Motionera Mera!

Har äntligen kommit på ett sätt att få mer motion.

Har börjat gå till och från jobbet så ofta jag kan - och har tid - och en promenad in till stan de helger jag är lediga på. Fast det är bara 4-5km. Känns lite, men kanske det räcker. Och på helgerna blir det ju att traska runt på stan då jag liks är där...men det räknas kanske inte...haha.

Har fått stavar också. Ska bara komma på var jag kan använda dem. Vill inte gå in till stan med dem och jag är lite rädd för skogen. :o)

Har dock för andra veckan i rad skippat sötsaker på vardagar. Nu ska jag bara lära mig att begränsa mig på helgen. Ett steg i taget. Så ser jag på det. Eller för att använda en klyscha: "Rom byggdes inte på en dag"

Dagens ordspråk:
"Djävulen frestar, men han tvingar inte"
(Guyanskt ordspråk)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter som att du är på helt rätt väg! Ett steg i taget. Alla förändringar i rätt riktning är positiva förändringar.
Stavar kan man gå med överallt! Jag har inga hämningar ;-)

Anonym sa...

I motsats till Therese säger jag ner med stavar.
Varje gång jag ser folk traska med stavar har jag lust att ropa "Ursäkta men har Du har du inte glömt nått?"... Åka skidor utan skidor, fånigt! Dessutom är stavgågnare livsfarliga för oss cyklister har fått stavar i hjulet 2 gng!
Bara gå människa!