torsdag 6 november 2008

Barack Obama

USA har en ny President. Barack Obama. Han skulle även varit mitt val om jag fått välja. Jag vet att jag inte är 100% överens med han i hans åsikter, men det kan jag inte säga att jag är med någon.

Vissa tycker att det inte spelar någon roll hur valet går i USA och vem som leder det landet, men jag anser att de som i världen blir satta att leda sin del och som i liten grupp för allas talan, de som ska komma överens med de valda i vårt land är viktigt att bry sig om.

MsM sa i dag att hon hoppades att Obama skapar världsfred. Jag tror inte vi kan lägga så mycket på hans axlar, men jag hoppas att han gör det bästa han kan för att förbättra det han har möjlighet till. Jag hoppas också att han är så bra som han låter, för i Barack Obama har USA en fantastisk talare.

Att vara president kan inte vara ett lätt jobb och jag gissar att det där som i all polititiska kampanjer är lättare att lova än att hålla.

Jag önskar honom dock all lycka till!

Barack Obamas Tacktal

--------------

"Yes we can"

//Barack Obama - USAs 44e president

--------------

Inga kommentarer: