söndag 2 november 2008

En fantastiskt lovely helg!

Min helg började redan i fredags med en heldag på stan med pojkarna Mac och P. De har funnits här några dagar på tillfälligt besök från min hemstad i norr. Vi åt och sprang runt i affärer utan att köpa speciellt mycket...typ inget för mig och inslagspapper åt Mac. Det var mycket nice att hänga med dem, även om jag blev lite trött och gnällig där åt slutet av vårt umgänge.

När jag lämnat killarna gick jag för att möta msM. Vi åt oxå mat och fixade inför lördagens Halloweenfest. När jag kom hem därifrån var jag helt slut och somnade på soffan.

På lördag var det fest. Jag och M-L kom lite tidigare till msM och msI var där oxå. Vi piffade med utklädningen och satt och umgicks lite innan de andra kom.
Några var utklädda och andra inte. Vi hade i alla fall en mycket trevlig kväll. Sen gick de flesta ut vid 24. Själv åkte jag hem. Dels är jag inte så förtjust i utgång och dels ville jag vara någorlunda pigg inför dagens aktiviteter.


Steg upp vid 10 och åt, klädde mig och städade. Vid 13 kom D och M. De hade med sig fika som jag bett dem köpa och som jag i slutändan ändå glömde betala. Vilket jag tänkte göra trots protester från deras sida. :O)
Jag bjöd dock på mat och efterrätt sedan och det jämnade väl ut det hela lite.

Cirka 14.30 dök Mac och P upp.

Vi tjabbade ett tag tills D skulle iväg och hålla Minnesgudstjänst, sedan började vi fundera på mat. Men innan dess påpekades det att jag hade neddragna persienner, vilket jag förklarade att jag skulle ändra på när jag orkade skära till den inköpta kontaktplasten.
Det slutade med att M och P tvättade mina fönster (som inte är rörda på....eh...*host harkel* 1,5 år tror jag. Jag har ju alltid neddraget och ser dem inte. Låt mig vara! ;o)) och satte upp kontaktplasten. Det blev mycket fint!


Jag och Mac kontrade med att gå och handla och sedan laga maten. Det blev mycket klagande på min brist som hemmafru och hushållare och mitt i detta fick M för sig att dammsuga mitt golv i vardagsrummet då det visade sig att jag i dagens iver glömt titta bakom soffan.

Jag påstod ju att jag inte alls var dålig på att städa och ta tag i saker, men att varför göra det själv då man kan manipulera andra till att göra det. Mwahahaha. ;O)

Nu har alla gått hem och jag har helgens enda riktigt egna och lugna stund. Det är underbart med sällskap och mycket aktiviteter, men en stund för sig själv kan vara minst lika värdefull. Amen!

------------------

"Vila i mig, du skall se att allt ska bli
stilla i dig, genom mig kan du bli fri.
Jag finns här hos dig,
Fast vågorna går höga
Kan du vila, vila, vila i mig."

/Psalm 755

-------------------

Inga kommentarer: