söndag 16 november 2008

Uppdatering, disk och teamparty!

Det är nu en vecka sedan senaste skrivelsen. Jag orkar helt enkelt inte ibland. :o)
Så vad har hänt?

Tja, har varit ledig varannan dag i veckan. Ledig tisdag, torsdag, lördag och ändå har diskberget bara växt.
- "Jag är ju ledig snart igen...då fixar jag det, eller imorgon...eller orkar inte, får bli imorgon...o.s.v.

Men jaja, imorgon kanske :o))

Har i alla fall haft det trevligt i slutet av veckan. Träffade M och åt i torsdags och hade teambuilding/teamdagar/kickoff med jobbet halva fredag och halva lördag.

Alla började 7.45 på fredagen och vid 11.30 bröt vi för resa med taxi till Comwells hotell- och konferensanläggning Aspenäs i Lerum.

Efter ca 20 minuters bilfärd var vi framme, checkade in och bjöds på lunchbuffé i herrgåren. Därefter hade vi en kortare introduktion med jobbsnack och lite "lära-känna-övningar" i en annan byggnad.

Ett annat team från supporten var också med. Vid 16 slöt vi alla upp i ännu en byggnad. Ett gäng från någon aktivitetsfirma fanns där och delade upp oss i lag för fem varierade utmaningar som gick ut på att hitta/gissa en siffra. Vi byggde broar, fiskade, lade pussel och liknande. Allt på tid. Det lag som till slut gjort allt på kortast tid fick vara först med att ta de samlade siffrorna och försöka öppna en kista med kombinationslås.

Trevlig lek. Trots bristen på vinst. Dumt bara att vinsten var champange, att vi bjöds på öl under tiden och att de hade "one-size-fits-all" tröjor vi skulle ha på oss för att visa lag. Liiite för liten. Mycket opedagogiskt och tänk om det funnits alkoholister i gänget.

Vilket leder mig osökt in på kvällens fortsättning och jag vet inte om det bekräftade förekomsten av alkoholister eller visar att de hade tur denna gång och det var ok med alla alkoholinslag.

Efter middag i form av innanlår av hjort - där det oxå serverades alkohol - blev det party. Rejält party, men ändock städat. Och det är här min dubbelmoral kommer in för jag var lugnt med på noterna, men nu var det kanske mer självvalt och inte endel av teambildandet. :o) Eller jag vet inte. Haha. Vi lärde verkligen känna olika sidor av varandra. :o) De som bastade eller satt utanför bastun lärde nog känna mer än de ville. Hehe. Jag och många med mig hade gått och lagt sig strax innan.

Nio nästa morgon var det uppställning - eller ok, samling - och de flesta hade vi sett på fruosten innan. Det var nog bara en som försov sig. Inte illa pinkat.

Snabb info nu oxå och lite genomgångar. Sedan upp till "lekhuset" igen. Nu var det motion på schemat i form av Nia. En sorts blandning av Qigong, kampsport och dans.

Alla var väl inte helt lyckliga för detta. Hahaha.

Själv var jag oförskämt pigg och gillade det skarpt. Det var svettigt, men milt mot leder och inga knäförstörande hopp. Bara lite svängande med höfter, sparkande med ben, viftande med armar och stretching. Mycket nice! Härligt att svettas bort alla..hmm..eventuella gifter som kom in i kroppen dagen innan.

Ännu en återsamling efter det, sedan en macka med valfri dryck (av den mer sobra sorten) och sedan hem till Götet igen.

Det var en mycket lyckad resa.
Det var ändå tur att jag i sista sekunden lyckats fixa bort min halva arbetsdag som jag skulle haft efter återkomsten. Somnade direkt jag kom hem och vaknade lagom till middag.:o)

Pizza!!!

Idag har jag dock jobbat. Gick helt ok.
Nu är det dags att nanna. Imorgon börjar en ny fräsch vecka.

Hahaha.

--------------------

"Man kan inte hålla både sig själv och företaget flytande."

//okänd

--------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ju inte nykterist precis, men jag kan reta mig till vansinne på att det så ofta förekommer alkohol på dylika teambuildningtillställningar (tack och lov inte på min arbetsplats där alkoholpolicyn är "noll tolerans" i det som är arbetsrelaterat).
Kan man inte bygga lagkänsla utan alkohol så har man som arbetsgivare misslyckats totalt.

Men det låter i alla fall som att ni fick sköna dagar tillsammans!