onsdag 19 november 2008

Mr Nobody alias Mr X

På jobbet när vi tycker det blir långtråkigt eller har raster (fast mest då vi ska göra annat)pratar vi om dittan och dattan och mest strunt eller bråkar med varandra. Naturligtvis på ett mycket kärleksfullt sätt...hahaha.

Jag är då jobbigat eftersom jag (oxå med all ömhet) vill berätta hur alla ska äta, dricka, sova...tja leva sitt liv + att jag kommenterar allt.

Idag var jag extra speedad och elak eftersom jag ätit sötsaker. På grund av en tävling i teamet som vår del - lag nord - vann, har vi fått snarr av chefen hela veckan.
Inte bra att ställa saker med socker framför mig. Det är som att visa en alkoholist baren. :o)

Hur som helst snackade några arbetskamrater om bloggar och nyttan av denna, varpå jag var tvungen att flika in och hålla med msM om det roliga att kunna se tillbaka och dela med sig av sin vardag. Min obstinata manliga kollega tyckte att detta var onödigt, men att det ju var roligt att läsa andras och vi var väl överens om att inte vara överens -även om vi har rätt.

Sen har denna människa mage att klaga på att han inte var med i min blogg allt för ofta...eller kanske inte alls, i alla fall inte till namn. Jag påpekade då att eftersom han inte har en blogg där jag får vara med ska inte han vara i min!

Varpå han ändå föreslog att han skulle bli benämn som Mr Nobody, men msM föreslog MrX. En kompromiss blev fastslagen och från och med nu om bokstavskombinationen MNAMX dyker upp i mina skrivelser står detta för Mr Nobody alias Mr X och jag har varit givmild och ändå nämnt denna tingest. :o)

Genom att nu ge honom en hel dags bloggsida kanske han så småningom inser det trevliga i att ha en blogg. För förutom att bara skriva om dagens händelse har man all makt att där, på ett mycket sofistikerat sätt få in många trevliga elakheter som kan reta även den största skeptikern till att i egen skrift vilja hämnas.

------------------

"Jacta alea est - tärningen är kastad."

//Caesar

------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha Anna det var väldigt roligt skrivet =) Håller verkligen med sig MRNAMR är superenvis och obstinat haha..det är inte jag,,,=)